Forfatter Emne: Jeg skal have mig en drejebænk  (Læst 15615 gange)

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Sv: Jeg skal have mig en drejebænk
« Svar #105 Dato: December 30, 2021, 01:35:10 »
RH: Jeg har haft kigget på den men det er ikke umiddelbart en kinabænk jeg leder efter.

Hilsen Kenneth

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Sv: Jeg skal have mig en drejebænk
« Svar #106 Dato: December 30, 2021, 01:37:58 »
Kenneth. Hvis du er interesseret i en V10, ved jeg muligvis, hvor der står en.
Den er uden understel, jeg tror ikke, der er meget tilbehør. Til gengæld er den ikke slidt op. Den har lige som min egen tilbragt sit liv med at dreje kommutatorer ned ved en elektromekaniker.
Jeg ved kun, at den er "i overskud", men jeg kunne sagtens forestille mig at den er billig. Hvis du er interesseret kan jeg forhøre mig og evt. tage nogle billeder. [quest]

Mange tak for tilbuddet Tommy, men jeg er faktisk i tvivl. Nu så jeg igen lige videoen med ham englænderen og hans V10, og den larmer en del virker det til, og som nævnt er det et problem for mig. Hvad er din opfattelse af din V10 når du står ved den?

Hilsen Kenneth

Jeg er nok ikke den rigtige at spørge - jeg har skudt så meget skeet (dengang høreværn var for tøsedrenge :)) at jeg er 80% døv på højre øre og 40 på venstre. ;D
Jeg synes ikke den "larmer", men jeg ved heller ikke, om den kan sammenlignes med Norton gearkassen på en V10 [quest]
Sammenlignet ed den Myford, jeg engang havde, så siger tandhjulene i spindelgerkassen naturligvis mere end et remtræk. Men med gevindgearkassen koblet til, tror jeg bestemt ikke den larmer så meget som Myforden.
Jeg synes Stefans Videoer giver et ret godt indtryk.

Jeg her set Stefans videoer endnu engang, og jeg har besluttet mig for at sige nej tak, men tusind tak for tilbuddet :) Jeg ved bare at støjen vil blive en stressfaktor, og så er det sjove jo væk.

Jeg skal have fat i en remdrevet South Bend 9A eller lignende - det er sådan den skal lyde :)

Hilsen Kenneth

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Jeg skal have mig en drejebænk
« Svar #107 Dato: December 30, 2021, 11:08:42 »

Jeg her set Stefans videoer endnu engang, og jeg har besluttet mig for at sige nej tak, men tusind tak for tilbuddet :) Jeg ved bare at støjen vil blive en stressfaktor, og så er det sjove jo væk.

Jeg skal have fat i en remdrevet South Bend 9A eller lignende - det er sådan den skal lyde :)

Hilsen Kenneth

Nu var det jo en V10P jeg (måske) har på hånden :) Henvisningen til Stefans var fordi du spurgte efter støjen fra min egen.
Remtræk er vel altid (næsten) lydløst, støjen kommer, når du vil have en gearkasse til tilspænding og gevindskæring.
En SB 9a er da en superfin maskine, men hvor stort er udbuddet - og prisen [quest]

Jeg tænker at Nortongearkasser støjer nogenlunde ens på begge sider af Atlanten og en Myford, Boxford eller lille Weiler Evt. med variator er nok nemmere at finde.

Men det lyder som om du har fået en ide om, hvad du ønsker dig [th] så rigtig god "jagt". ]jul[
Jeg tror vi er mange, som er spændt på, hvad du får bakset ned af kældertrappen ;D ;D ;D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.