Debat Forum > Gode Links, Tip og Trick

Opretning af vertikalhoved, ny metode (for mig)

<< < (2/3) > >>

Tommy:
Mr. Pete kan jo få en video ud af det meste, og ideen er da ikke tosset - men burde han ikke have brugt en spændetang til demonstration.
Jeg har ingen borepatron, som jeg turde stole på til det der ude i en diameter på ca. 40 cm.   ;)

jens:
Det fede ved metoden er at det er ligegyldigt om armen er spændt lige op, for når man rotere ½ omgang, følger eventuel skævhed jo med, så den skal bare være spændt så den sidder fast.

Akkurat som den opstilling jeg viser i første indlæg..

Tommy:

--- Citat fra: jens efter Marts 13, 2022, 14:55:41 ---Det fede ved metoden er at det er ligegyldigt om armen er spændt lige op, for når man rotere ½ omgang, følger eventuel skævhed jo med, så den skal bare være spændt så den sidder fast.

Akkurat som den opstilling jeg viser i første indlæg..

--- Afslutning på citat ---

YEP ]flub[ - Det kan jeg godt se, at du jo har ret i. [th]
Undskyld Mr. Pete, men en borepatron i en fræser ser altså provokerende ud. ;) Det er smart, at man kan dreje uret. [th]

JensOC:
Hej de herrer, det er godt med et måleur men hvordan holder man hovedet ca. 30kg medens
man flytter det 1/100 mm og spænder det fast, det mener jeg er det svære, eller er
jeres fræsere forsynet med en finindstilling eller hvad?
Billeder udbedes.

Jeg borede et hul i søjlen ind til den nederste T-møtrik og skar gevind i hullet
og puttede en lang 8mm bolt i, så nu kan jeg stå afslappet og skrue lidt på bolten
og finjustere vertikalhovedet

Mvh JensOC.

jens:
Jeg har ingen finindstilling, jeg spænder de 4 møtrikker, der holder vertikalhovedet,  let til og så ellers finjustere med en fiberhammer. (på selve huset på vertikalhovedet, det er ret solidt)

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version