Debat Forum > Køb og salg

K : 5/16-18 BSW bolte med indvendig 6-kant

<< < (2/5) > >>

Kenneth:

--- Citat fra: JensOC efter August 31, 2021, 13:13:29 ---Grammöfon er også et varemærke, men er blevet til daglig tale.

--- Afslutning på citat ---

Jeg havde aldrig nogensinde korrigeret dig i at skrive Unbrako, men når du korrigerer én der faktisk skriver det korrekt så synes jeg det er passende - specielt i et maskinforum ;)

Jeg arbejder i et firma der sælger befæstelse(er dog ikke sælger), og dér har vi ikke en eneste vare der står Unbrako på, men tusindvis med benævnelsen "indvendig sekskant".

Med venlig hilsen
Kenneth

JensOC:
Ja Kennet i sælger udelukkende Unbrako kopier. har i ikke den rigtige vare ?

Det væsentlige står tilbage hvor lange ?

Kenneth:

--- Citat fra: JensOC efter August 31, 2021, 14:10:15 ---Ja Kennet i sælger udelukkende Unbrako kopier. har i ikke den rigtige vare ?

Det væsentlige står tilbage hvor lange ?

--- Afslutning på citat ---

Er diskussionen ikke ved at komme lidt langt ud? Skal det nu handle om hvad vi sælger? Jeg synes det er lidt ærgerligt hvis du føler dig generet af min korrektion af din korrektion. Det virker lidt som om jeg har trådt på et ømt punkt. Det beklager jeg, for det var ikke meningen.

Hilsen Kenneth

JensOC:
Det var fra starten overhovedet ikke ment som en korrektion udelukkende for min
egen forståelse af hvad det var der blev efterlyst, jeg var så naiv at tro at Unbrako
var navnet man brugte, men nej det er det mere pædagogisk korrekte, et sekskantet hul.
Så må almindelige bolte være en udvendig sekskant, og Torx være et sekskantet stjerneformet hul.

RH:
Med indvendig 6kant, uden hovede, - der kalder vi dem altid bare pinolskruer
Og ellers bare en umbrako bolt hvis den har et hovede

Det hedder/kaldes vel også en umbrako nøgle, selvom det er wera der laver den

På engelsk en 'hex'. Og det er vel mere rigtigt.
Dansk er nogle gange noget underligt noget



Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version