Forfatter Emne: Planfræser med ét skær monteret som alternativ til svingstål?  (Læst 9093 gange)

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Planfræser med ét skær monteret som alternativ til svingstål?
« Svar #45 Dato: September 04, 2021, 14:59:33 »
Tommy. Hvem strøger det gift ud, jeg troede at det var overstået for 40-50 år siden. Pas nu på at hunden ikke får fat i noget. Her ligger man på sine knæ med at lugejern og vil ikke have gift ind på grunden. Vi har 3 Musvit kasser som har fået mindst 2 hold unger hver.
Krom, ja der er 2 muligheder. Den ene er M Lange i Randers. Han laver noget lort og når man klager så for man at vide om at skrubbe ad helvede til med vores gammel lort, så der kommer vi ikke mere. En anden mulighed er ÅK Krom i Århus. Aksel Kiers Vej 38 Højbjerg 86296788. De laver et fint stykke arbejde, men mam får også lov til at betale for det. En hver kan sige sig selv at kommer man med et stykke rusten jern og vil have en sølv lysestage ud i den anden ende, så er der nogen som skal gøre et stykke arbejde og det koster, så derfor slibe og poler, det kan man selv

Jeg er bange for, at det er landbruget, der skal tvinges ned på knæ ;D men politik hører vist hjemme et andet sted.
Tak ]tks[ Ja jeg kender rumlen, men det lille firma i Herning, som jeg brugte til MC stumper for 100 år siden er der ikke mere.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Sv: Planfræser med ét skær monteret som alternativ til svingstål?
« Svar #46 Dato: September 04, 2021, 20:05:49 »
Det ser sgu flot ud Hans [th]

Hilsen Kenneth

Hans er kunstner i en højere potens. ;D

Men din overflade er skisme da også fin. Hvorfor var du så længe om at få lavet den test [quest] ;D ;D ;D
Kan du nu se at få de tre andre platter på igen. Jeg vædder en juleøl på, at det bliver lige så godt. 8)

Takker Tommy. Jeg skal da klart prøve med alle 4 platter på. Det jeg har gjort for at få den fin har jeg jo ikke prøvet med 4 platter(altså bruge platter til alu og 2500 omd.)  :)

Hilsen Kenneth

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Planfræser med ét skær monteret som alternativ til svingstål?
« Svar #47 Dato: September 05, 2021, 04:10:44 »
Kenneth Det ser fint ud det du har lavet, det kan du godt være bekendt. Jeg tror at dit problem har været løsæg Det kommer når spån brænder fast på skæret, og tager skæret opgave og det kommer der ikke noget godt ud af Løsning har du selv fundet, og der for det fine resultat . Når løsgæ opstår så kan man gøre følgende ændring 
 skærehastigheden. Øg  tilspændingen se til de platter du bruger Er de med let til hår spåndbryddning Det er mest udbredte i ALU og billig skoj jern Når spån ikke kan komme der fra og brænder sig fast på skæret. Og når du laver ændring så er det en god ide at skrive noget ned så har du altid noget at gå tilbage på, og se hvad gjorde jeg før Håber at det er noget du kan bruge og lærer af

Dårlig standtid - Skærende værktøjer, Transmissioner, Værktøj, Svejs, Maskiner & Tekniske Artikler (kjv.dk)


Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Planfræser med ét skær monteret som alternativ til svingstål?
« Svar #49 Dato: September 05, 2021, 04:19:09 »

       

           
       

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Sv: Planfræser med ét skær monteret som alternativ til svingstål?
« Svar #50 Dato: September 05, 2021, 14:34:04 »
Tak Hans,

Fascinerende video du har i det sidste indlæg  :)

Hilsen Kenneth

Ulrik K

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 39
Sv: Planfræser med ét skær monteret som alternativ til svingstål?
« Svar #51 Dato: September 07, 2021, 22:46:25 »
Hej Kenneth og Hans,

Super god overflade du fik lavet der. Så kan fræseren alligevel lave noget lækkert

Hans: Rigtig fine ting du har fået fremstillet. Er håndtagene/grebene fremstillet helt fra bunden eller er noget original dele?
Og super gode opslag med af info omkring løsæg, det giver god mening at der normalt bruges coatede platter på stål når man ser på hvad det giver af forskel på videoen!


Sent from my SM-A515F using Tapatalk


Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Planfræser med ét skær monteret som alternativ til svingstål?
« Svar #52 Dato: September 08, 2021, 12:32:31 »
Ulrik K- Nogen af håndtag er savet over og svejset sammen igen så det passer. Det som håndtag sidder på er, var alu. som som er tæret op og er by fremstillet i rustfri Så kan det holde i de næste 70 år