Debat Forum > Mit værksted

Nøj der er stille...

(1/3) > >>

Søren:
Halløj i forum!

I må da have utrolig travlt i værkstederne rundt omkring siden der er så stille foran computeren. :)
Jeg har haft gang i en masse på det sidste, men ikke så meget der er taget billeder af.
Jeg har skiftet til elektronisk tænding på veteranen, en operation der krævede en forlængerbøsning da den nye tænding er 28 mm længere end den gamle.
Så der var lige en del drejearbejde i den forbindelse.
Bemærk den smarte forlænger til clamp'en.. :D :D :D
Så er der ryddet gevaldigt op i værkstedet i forbindelse med besøg af gammelbilsvenner. :)
Udenfor er der blevet sat en 1 søjlet autolift op så min ryg (der åbentbart ikke bliver yngre??  ??? ) kan skånes lidt.

Jeg håber I alle får en dejlig sommer med en masse god tid i værkstedet.

Tommy:
Hængekøjerne kræver også deres del af tiden. ;D
Det ser fornemt ud. [th] Hvilken tænding har du brugt?

Jeg har jo fået en hund, som kan være i min lille GT6, så den skal vel også på vejen igen på et tidspunkt.
Et par nye karburatorer og en mere stabil tænding vil hjælpe. ;)
Er der nogen der kender et firma, som man tør overlade at sætte "blyfri" ventilsæder i et topstykke [quest] De skal helst blive siddende. ;)

Søren:
Ja fedthas her har jo brugt en fra det unævnelige firma i et vist østeuropæisk land.  ;)
70 euro contra 350 euro, så var valget ikke så svært.

Er det bare fordi du ikke gider hælde blyerstatning i benzinen du vil have nye sæder i? Min Fiat-guru har aldrig kørt andet end blyfri de 800000 km ham og hans kone kørte i deres 2, og det uden at hælde erstatning på. Så det må vist siges at være afprøvet.. :D



Sendt fra min SM-G780F med Tapatalk

Tommy:

--- Citat fra: Søren efter Juli 09, 2021, 15:49:50 ---Ja fedthas her har jo brugt en fra det unævnelige firma i et vist østeuropæisk land.  ;)
70 euro contra 350 euro, så var valget ikke så svært.

Er det bare fordi du ikke gider hælde blyerstatning i benzinen du vil have nye sæder i? Min Fiat-guru har aldrig kørt andet end blyfri de 800000 km ham og hans kone kørte i deres 2, og det uden at hælde erstatning på. Så det må vist siges at være afprøvet.. :D

--- Afslutning på citat ---

Det må også siges at være imponerende. [th]
Der er nok forskel på motorer - OG sikkert også på chauffører.;D  Min 6 cyl. rækkemotor fra 68 nåede ikke op på 10% af det du skriver, og jeg har altid været omhyggelig med tilsætningen. :-\

Kenneth:
Jeg ser min Tour de France, men er da også i gang med at indrette mit beskedne værksted.

Min Z-akse DRO opførte sig vandvittigt, så den er under ombytning. Nu var de ellers lige blevet monteret   >:(

Skal igang med planfræseren for første gang nogensinde i weekenden, det bliver spændende.

Hilsen Kenneth

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version