Forfatter Emne: OZ32 spændetænger i stedet for ER32?  (Læst 4708 gange)

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 648
OZ32 spændetænger i stedet for ER32?
« Dato: Juni 06, 2021, 20:45:06 »
Hej,

Der er én på DBA der har et sæt OZ32 spændetænger ISO30(som jeg bruger) til en ok pris.

Er der nogen ulemper ved at vælge OZ frem for ER?

Hilsen Kenneth

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: OZ32 spændetænger i stedet for ER32?
« Svar #1 Dato: Juni 06, 2021, 23:16:21 »
Prisen

ER får du kastet nakken, og bruges af rigtig mange. (Derfor også den lave pris)

Jeg går ud fra at du skal bruge dem til at holde værktøj i din fræser?  Der er ER helt fine

Personligt ville jeg tage dem frem for de andre.


Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk


Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 648
Sv: OZ32 spændetænger i stedet for ER32?
« Svar #2 Dato: Juni 06, 2021, 23:27:58 »
De her OZ koster ikke mere end ER, så måske er det et fint køb?

Er der fordele ved at vælge ER hvis vi ikke ser på pris?

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: OZ32 spændetænger i stedet for ER32?
« Svar #3 Dato: Juni 07, 2021, 00:29:12 »
Jeg har OZ25 og er glad for dem. Om de er bedre end andre  [quest]  Naturligvis er de det - det er jo mine. ;D ;D ;D
Du skal tænke på, at ER32 slutter ved 20mm (mener jeg) ;) OZ25 går til 25mm, OZ 32 til 32 mm osv. Så en OZ32 holder må være en ordentlig klods.
De fikse kinesiske småting - firkant- og sekskant holdere til skruestikken, gennemgangsholdere til drejebænken osv. som er billige til ER32, kan du ikke opdrive nogen steder til OZ tænger.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Harry

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 69
Sv: OZ32 spændetænger i stedet for ER32?
« Svar #4 Dato: Juni 07, 2021, 05:31:23 »
Er 32 findes også til 25 mm, kan være svær at finde men den er der.
God Sommer
Harry

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 648
Sv: OZ32 spændetænger i stedet for ER32?
« Svar #5 Dato: Juni 07, 2021, 08:17:00 »
Jeg har OZ25 og er glad for dem. Om de er bedre end andre  [quest]  Naturligvis er de det - det er jo mine. ;D ;D ;D
Du skal tænke på, at ER32 slutter ved 20mm (mener jeg) ;) OZ25 går til 25mm, OZ 32 til 32 mm osv. Så en OZ32 holder må være en ordentlig klods.
De fikse kinesiske småting - firkant- og sekskant holdere til skruestikken, gennemgangsholdere til drejebænken osv. som er billige til ER32, kan du ikke opdrive nogen steder til OZ tænger.

Mange tak - det med tilbehøret og at den måske er større i OZ havde jeg ikke lige tænkt over.

Jeg tror jeg vælger over til ER i stedet for.

Hilsen Kenneth

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: OZ32 spændetænger i stedet for ER32?
« Svar #6 Dato: Juni 07, 2021, 08:21:04 »
Jeg købte en 25 mm spændebøsning til min ER32 på Ebay, så de findes. (de findes også i andre størrelser fr 21-26mm)

Jeg har været fint tilfreds med min Kineser ER32, den er ok til mit brug.
Husk altid at skille tingene ad.

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 648
Sv: OZ32 spændetænger i stedet for ER32?
« Svar #7 Dato: Juni 07, 2021, 11:19:16 »
Jeg overvejer dette sæt:

https://abshop.dk/vare/er32-spaendetaenger-3-20-mm-din6499b-saet-med-18-stk/ og har ikke fundet det billigere end her.

Jeg kan godt lide at der som minimum er en DIN norm de (lover at) de overholder.

Da jeg skal have Iso 30 din 2080 er der ikke mange sæt hvor ER holderen følger med jeg kan bruge.

Hilsen Kenneth

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1366
    • Frylunds Maskinforum
Sv: OZ32 spændetænger i stedet for ER32?
« Svar #8 Dato: Juni 07, 2021, 17:25:31 »
Jeg købte mine ved denne Ebay sælger. De sender fra Tyskland. 

https://www.ebay.de/itm/392373397530
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: OZ32 spændetænger i stedet for ER32?
« Svar #9 Dato: Juni 07, 2021, 17:47:06 »
Jeg overvejer dette sæt:

https://abshop.dk/vare/er32-spaendetaenger-3-20-mm-din6499b-saet-med-18-stk/ og har ikke fundet det billigere end her.

Jeg kan godt lide at der som minimum er en DIN norm de (lover at) de overholder.

Da jeg skal have Iso 30 din 2080 er der ikke mange sæt hvor ER holderen følger med jeg kan bruge.

Hilsen Kenneth

Tjah. Der står Vertex på mine (fik dem med en fræser) jeg tror sgu de snakker sammen på kinesisk med alle andre mærker. ;D

Løse tænger koster ikke en bondegård,  og mange størrelser får du aldrig brug for.

Har du set dem her. ISO30 holder med de mest gængse tænger. OG alt det DIN og rundløbshalløj du bare kan ønske dig.  ;)

https://www.ebay.de/itm/401648950847?hash=item5d84249e3f:g:jfAAAOSwaZdXIPCc

Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 648
Sv: OZ32 spændetænger i stedet for ER32?
« Svar #10 Dato: Juni 07, 2021, 19:58:00 »
Mange tak for linket Tommy - det ser i hvert fald ud til at det er til at få et samlet sæt i Tyskland :)

Du skriver at man alligevel ikke får brugt alle størrelserne, og det er jeg enig i, men man kan vel ikke vide hvilke man får brug for på forhånd, og vil man så ikke altid stå og mangle lige netop den der ligger mellem de to størrelser man har?  :)

Det gode ved fx Vertex er at de lægger navn til, og lever op til én eller anden standard. Jeg gider bare ikke no-name produkter der ikke engang lever op til en din norm i nøjagtighed.

Hilsen Kenneth

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1366
    • Frylunds Maskinforum
Sv: OZ32 spændetænger i stedet for ER32?
« Svar #11 Dato: Juni 07, 2021, 20:10:20 »
Hvis du går ind på mit link og vælger type, ER32 f.eks, og så vælger størrelse, er der helt nede i bunden et samlet sæt. :)

Sendt fra min SM-G780F med Tapatalk

Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: OZ32 spændetænger i stedet for ER32?
« Svar #12 Dato: Juni 07, 2021, 20:21:50 »

Du skriver at man alligevel ikke får brugt alle størrelserne, og det er jeg enig i, men man kan vel ikke vide hvilke man får brug for på forhånd, og vil man så ikke altid stå og mangle lige netop den der ligger mellem de to størrelser man har?  :)

Jeg kan lige smutte en tur i værkstedet, og finde de 8-10 stykker, som stadig er smurt ind i det originale fedt efter 5 år. ;D

Bare pjat! ;)  Du skal naturligvis købe, så du selv bliver glad og tilfreds. [th]
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: OZ32 spændetænger i stedet for ER32?
« Svar #13 Dato: Juni 07, 2021, 20:38:43 »
Et komplet sæt er selvfølgelig at foretrække.  Så er man dækket ind.

Hellere have det, og ikke få brug for det, end ikke at have det, og skulle bruge det

Hvad end Steen hos net2l.dk?  Kan han ikke skaffe dem med ISO30?

Da jeg tidligere skrev vedr ER eller det andet, var det også i tankerne med de nævnte holdere til skruestik, som er super fikse, og billige til ER.
Du kan også købe en du kan montere/tilpasse på drejebænk.  Så har du en billig tilgang til klemtænger til drejebænken

Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk


Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 648
Sv: OZ32 spændetænger i stedet for ER32?
« Svar #14 Dato: Juni 08, 2021, 08:36:42 »
RH jeg er helt enig i det med tængerne - jeg var bare ikke opmærksom på det før I skrev det. Steen er flink nok, og jeg har handlet hos ham allerede, men jeg kan godt lide at bruge noget tid på nettet og kunne se varen selv inden jeg bestiller.

Det ser ud til at Tyskland har sættene i mængder - så længe man husker at søge på SK30 din 2080 i stedet for ISO30 ...

Hilsen Kenneth