Forfatter Emne: ½" Square keyway broach - Søges!  (Læst 4915 gange)

TheisKjeldsen1989

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 292
½" Square keyway broach - Søges!
« Dato: April 05, 2018, 10:44:40 »
Endnu en forespørgsel fra den unge knejt.

Men! Hvem har en rømmenål til at lave ½" firkantet hul, top topnøgler og deslige? - Har fundet den på Ebay, men den er bekostlig! - Sanistål, Kjv og deslige har dem umiddelbart ikke.

Er ved at lave en produktion af nogle hurtigspændere til noget tys tys - og tænker umiddelbart at det vil være nemmere at presse en firkant ud, kontra i fræseren.

Mvh Theis Kjeldsen.
Blot en smed, gemt i en maskinmester

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1366
    • Frylunds Maskinforum
Sv: ½" Square keyway broach - Søges!
« Svar #1 Dato: April 05, 2018, 11:44:09 »
Er det ikke muligt blot at bore nogle 12 - 12.2 mm huller og så lave en rømmenål af et stykke firkantet toolbit selv?
Det har jeg da ofte gjort med et sekskantet hul, dog måske knapt så stor.
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

TheisKjeldsen1989

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 292
Sv: ½" Square keyway broach - Søges!
« Svar #2 Dato: April 05, 2018, 13:16:33 »
Muligvis - desværre er jeg hverken ejer af toolbit i 12,7mm eller forstanden til at slibe ;) - Heldigvis fandt jeg en sponser, så nu er det bestilt fra en US of A.
Blot en smed, gemt i en maskinmester

Bj@rne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 360
Sv: ½" Square keyway broach - Søges!
« Svar #3 Dato: April 06, 2018, 17:53:20 »
Nu behøver den jo ikke at være 1/2” du kan jo rømme et hjørne ad gangen, omend lidt besværligt så dog muligt 😎

Mvh

ivan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 272
Sv: ½" Square keyway broach - Søges!
« Svar #4 Dato: April 10, 2018, 07:54:08 »

Dav i gruppen

Citér
Nu behøver den jo ikke at være 1/2” du kan jo rømme et hjørne ad gangen, omend lidt besværligt så dog muligt 😎

Vil det sige at jeg kan købe et rømmer set og selv lave en 10 gang af flere omgange med en 5 mm rømmer [quest] [quest]

TheisKjeldsen1989

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 292
Sv: ½" Square keyway broach - Søges!
« Svar #5 Dato: April 10, 2018, 08:01:01 »

Dav i gruppen

Citér
Nu behøver den jo ikke at være 1/2” du kan jo rømme et hjørne ad gangen, omend lidt besværligt så dog muligt 😎

Vil det sige at jeg kan købe et rømmer set og selv lave en 10 gang af flere omgange med en 5 mm rømmer [quest] [quest]

Umiddelbart, Ja.
Blot en smed, gemt i en maskinmester