Forfatter Emne: Holder I også påskeferie fra værkstedet? 😊  (Læst 5014 gange)

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1378
    • Frylunds Maskinforum
Holder I også påskeferie fra værkstedet? 😊
« Dato: April 01, 2018, 11:52:54 »
Halløj i forum.

Holder I helt fri fra værkstedet og alle projekterne?

Jeg har længe haft et hængeparti med at få gjort fræseren ordentligt rent efter et POM fræseprojekt.. Den var helt pakket ind i "kunstsne". 😁 Nu står den og skinner igen.
Derudover har jeg nusset om veteranbilen og fået en masse småprojekter på den fra hånden.
Udenfor er der gang i den store muldvarpejagt, det er vist det eneste vejret har været til. 😉

God påske til jer alle!
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1380
Sv: Holder I også påskeferie fra værkstedet? [emoji4]
« Svar #1 Dato: April 01, 2018, 12:54:55 »
Nej ikke rigtigt
Jeg har dog ikke fået nået det jeg skulle.

Men har da fået lavet min tap-holder færdig.
Og så har jeg fået en ny maskinskruestik, hvor jeg er i gang med at lave nogle t-spors møtrikker.
Har også købt en ny bison centrerpatron til min Colchester student, så er ved at gøre klar til at lave en ny bagplade. -men kan købe en ny, med slebet konus i England for forholdsvis små penge, så har lidt droppet ideen igen. (For 5min siden )

Har også fået mig en fin lille sr80. Så har gået og lavet en plade til den, som den står på. Men også rem-opstrammer og holder til frekvensomformeren.

Og så er opstrammer/juster klodsen på min lille KEF båndsliber knækket, så er ved at lave en ny. I stedet for nylon bliver den i alu. (Lige nu)



« Senest Redigeret: April 01, 2018, 12:57:09 af RH »

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Holder I også påskeferie fra værkstedet? 😊
« Svar #2 Dato: April 01, 2018, 16:59:40 »
Ja jeg har nu haft nok at gøre. Man taler meget om at nu skal de unge til at lære et håndværk, og det har jeg sådan set forsøgt at prøve af. Og jeg har så ansat et par lærlinge på værkstedet.
Men det går ikke så godt.
De vil ikke sige DE til mester, det lærte vi andre i tidernes morgen.
Og så siger de at mester ikke er helt 100, og de siger også at mester ikke har ret mange platter at flytte rundt med
Og så stinker det af olie og de får beskidte finger.
Et andet problem er at der er stor svind i råvare lageret, jeg ved ikke hvor det bliver af.
Man kommer nok til at sige den kontrakt op eller nogen her har andre foreslag :'(

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1380
Sv: Holder I også påskeferie fra værkstedet? 😊
« Svar #3 Dato: April 01, 2018, 17:34:31 »
Nej lærlinge er nu ikke hvad de har været.
Men dine ser nu ret så søde ud Hans.
Og de æbleskiver ser lækre ud. Jeg er helt sulten nu

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 436
Sv: Holder I også påskeferie fra værkstedet? 😊
« Svar #4 Dato: April 01, 2018, 22:17:12 »
Jeg gør ja, grundet en større gennemgang af min udestue, så den har et stykke tid stået på at hive vægge og loft ned, alt gammel isolering samt vindpap ud, nyt monteret samt indblæs en god slat nyt isolering.

Men det er snart tid til værkstedet igen  :)

Muldvarperne har jeg også haft mine kampe med, indtil jeg lavede en gasser maskine, så vandt jeg.

God påske.
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

Knud

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 90
Sv: Holder I også påskeferie fra værkstedet? 😊
« Svar #5 Dato: April 02, 2018, 17:15:33 »
Jamen, jeg kan da godt være lidt med, -4 stk af disse til skruestikken.