Forfatter Emne: Acu-rite dro  (Læst 3502 gange)

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Acu-rite dro
« Dato: April 27, 2017, 19:43:28 »
Hej

Jeg har fået en 3akset digital udlæsning fra mit job, som jeg er ved at montere på min lille Prvomajska.

Jeg har undret mig over at der på den ene lineal sidder to plastik dimser.  Umiddelbart troede jeg først det var en slags transport beslag som skulle fjernes når den var monteret, som bare aldrig er blevet det.
 Men målehovedet kører fint frem og tilbage med dem på. Ja faktisk bedre end uden.
Jeg tænker om det er nogle der faktisk skal sidde på. Men er i tvivl.  Derfor vil jeg høre om der er nogle af jer der har kendskab til dette?

En nyere mitutoyo er ved at blive monteret i stedet, og der sidder målehovederne fikseret helt fast, imens de monteres? Derfor synes jeg mine røde dimser virker for løse til dette?



RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Acu-rite dro
« Svar #1 Dato: April 28, 2017, 06:30:59 »
Nå fandt lige denne manual. Og det kunne godt se ud til at de skal væk efter montage.
Selvom det ikke er helt samme lineal, så ligner den nu meget godt.


jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Acu-rite dro
« Svar #2 Dato: April 28, 2017, 09:49:24 »
Ja det ligner jo også noget der skal fjernes, med den fremtrædende farve, mon ikke de er der for "målehovedet" ikke skal kæntre og skade glas linealerne, når den først er monteret på maskinen, skulle det hele jo gerne køre helt lige.
Men de genere nok ikke selv om de bliver siddende, udover de måske kan begrænse bevægelsesområdet en smule.
Husk altid at skille tingene ad.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Acu-rite dro
« Svar #3 Dato: April 28, 2017, 22:25:14 »
Det har du nok ret i Jens. 

Jeg lader dem sidde til de er monteret helt færdigt.
I dag fik jeg fabrikeret en arm til ciffertavlen og begyndt at fræse en afstand klods til det ene målehovede. 

Jeg glæder mig meget til at være færdig. Det er jo ikke en nødvendighed. Men det er alligevel bare lettere med det digital aflæsning. 😁