Forfatter Emne: Vilh Pedersen VPF Konus  (Læst 7859 gange)

Frich

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 18
Sv: Vilh Pedersen VPF Konus
« Svar #15 Dato: Marts 19, 2017, 22:24:52 »
Hej Igen

så lykkedes det mig endelig at få tid til at sænke gulvet i værkstedet og få fræseren ind.

jeg er gået igang med rengøringen, og kan se jeg nok bliver nød til at give den en ny gang maling.

men er der nogen af jer der ved hvad RAL koden er på sådan en gammel maskine ? den har en mørke grøn farve.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Vilh Pedersen VPF Konus
« Svar #16 Dato: Marts 20, 2017, 00:00:28 »
Prøv at ringe til Matis i Gråsten ,han ved det

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1378
Sv: Vilh Pedersen VPF Konus
« Svar #17 Dato: Marts 20, 2017, 06:17:59 »
Der er en anden tråd herinde vedr. En Pedersen, hvor manden renoverede sin. Farven ligner på ben prik, og han skrev til mig hvilken der var. Jeg kan bare ikke huske hvad han hedder 😕😁  Mvh

SZIM

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 45
Sv: Vilh Pedersen VPF Konus
« Svar #18 Dato: Marts 20, 2017, 06:29:48 »
Det der bliver brugt er Esbjerg maskin maling Ral 6011, har selv lige købt til min Pedersen, syntes ikke den rammer helt i forhold til den originale farve men det er ok.

Vh. SZIM.

Frich

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 18
Sv: Vilh Pedersen VPF Konus
« Svar #19 Dato: Marts 20, 2017, 07:59:22 »
jeg læste godt den tråd som tommy skrev.

men den farve han brugte (RAL 6011) er meget lys i forhold til min fræser, den minder mere om farven på et Lista skab.

jeg prøver lige matias i gråsten, er der nogen der ved hvad tid på dagen er bedst at ringe til ham ?

SZIM

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 45
Sv: Vilh Pedersen VPF Konus
« Svar #20 Dato: Marts 20, 2017, 08:28:04 »
H C Farver har noget industrilak hvor man kan vælge imellem mange Ral farver https://www.hcfarver.dk/autolak/industrilak/toplak-og-unifarve/Sprint%20Acrylmix%202k%20One%20Coat
det ville jeg nok gøre hvis jeg kunne gøre det om, men nu er det andet købt, grunden til at Ral 6011 fra Esbjerg bliver anbefalet er nok prisen  ;)

Vh. Szim

Frich

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 18
Sv: Vilh Pedersen VPF Konus
« Svar #21 Dato: Marts 20, 2017, 08:49:08 »
esbjerg paint laver også mange grønne maskinemalier.

jeg syntes bare det er meget svært at se den rigtige farve via et billede på nettet :(

https://www.malgodt.dk/maling-producent/esbjerg-paints/esbjerg-maskinemalje?gclid=CJyBpuDL5NICFU2eGwodvlkFCw

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Vilh Pedersen VPF Konus
« Svar #22 Dato: Marts 20, 2017, 10:00:50 »
Matis kan du traffe når du vil ellers lægge en besked. Nu skal du slibe den godt af og helt ind i krogen og afstødte kanter skal spartles med en 2. kombinent det man bruger til biler, og så skal du først bruge en god grundfarve gerne en 2k og dækfarven skal ikke være for blank for så kan du se alle ujævnheder. Den skal ikke ligne en bil, men en maskine. Jeg vil tro at du skal bruge en 50% blank . Så skal du nok få et fint resultat. Jeg går ud fra at den skal sprøjte males

Frich

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 18
Sv: Vilh Pedersen VPF Konus
« Svar #23 Dato: Marts 20, 2017, 11:08:18 »
Matthias kendte desvære ikke farvekoden på den, men så tog jeg en tur ind til en maskinstation i nærheden.

de havde et farvekort fra esbjerg paint of det ser ud til den der hedder Thyregod grøn
https://www.malgodt.dk/maling-producent/esbjerg-paints/esbjerg-maskinemalje/maskinemalje-thyregod-gron

det prøver jeg lige i første omgang på vertikal hovedet, så er det nemmere at se om det er det rigtige valg.