Forfatter Emne: Fly cutter med platter?  (Læst 4432 gange)

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Fly cutter med platter?
« Dato: Januar 22, 2016, 11:22:26 »
Jeg har en fly cutter af den almindelige type med skråtstillet tool bit, som jeg tænker, at de fleste bruger.

Den er da sådan set også ok, men jeg er blevet lidt forelsket i typen med en vandret platteholder, som på videoen herunder.
Sådan en giver mere valgfri svingdiameter, og jeg tænkte at man kunne have et stål til skrub og et til fine overflader.

Er der nogen, som bruger sådan en? og hvilke platter ville evt. være egnede?


       

           
       

Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Fly cutter med platter?
« Svar #1 Dato: Januar 22, 2016, 11:56:50 »
Du kan nemt lave en selv :-)

Bruger bare en alm. Borestang med tpmr platte på.
Minder meget om den fra Youtube :-)

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Fly cutter med platter?
« Svar #2 Dato: Januar 24, 2016, 09:43:06 »
Det var nu også meningen at lave den selv, og så med en konus i stedet for det 10 mm skaft, som sidder på de fleste færdigkøbte.

Jeg er jo miljøbevidst og bruger en del genbrugsmaterialer - læs: rustent skrotjern  ;D
Så jeg havde egentlig tænkt mig to 10 mm firkantstål. En med en ekstrem stærk skrubbeplatte (er en TPMR stærk nok til det?) og så måske en rund RCMT til overflade finish - er det ikke det, den er beregnet til?
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Fly cutter med platter?
« Svar #3 Dato: Januar 25, 2016, 19:12:41 »
Ja selvgjort er velgjort :)  og de penge der er sparet, er jo tjent.  Samt det er bare sjovere at lave det selv.

Jeg vil sige at du sagtens kan bruge TPMR som all round platte :)

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Fly cutter med platter?
« Svar #4 Dato: Januar 25, 2016, 20:55:46 »
Det ville jo gøre det noget nemmere - og der er jo kun én måde at finde ud af det på. ;)

Tak
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Fly cutter med platter?
« Svar #5 Dato: Januar 26, 2016, 10:15:24 »
Jeg har en her som jeg selv har lavet af st 70 . Og jeg har brugt den mange gange og hvis man passer skærhastighed og tilspænding så laver deb et fint stykke arbejde

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Fly cutter med platter?
« Svar #6 Dato: Januar 26, 2016, 12:03:01 »
Den ligner meget den billige RGD jeg har. Din er større, lidt mere vandret og med væsentligt kraftigere skaft. OG så har du den store fordel, at du kan finde ud af at slibe Tool stål til alt muligt. ;)
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.