Forfatter Emne: Adcock & Shipley fræser  (Læst 13159 gange)

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Adcock & Shipley fræser
« Svar #30 Dato: Januar 28, 2016, 23:54:28 »
Den bedste måde at flytte sådan noget er at den skal op at stå på en ERU palle og så tage den med en gaffel truck Og så kan man sætte den op på en maskintrailer eller mindre lastbil. Da jeg købte min Pedersen blev den flyttet rundt på den måde..

kimjo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 108
Sv: Adcock & Shipley fræser
« Svar #31 Dato: Januar 29, 2016, 07:32:06 »
Den bedste måde at flytte sådan noget er at den skal op at stå på en ERU palle og så tage den med en gaffel truck Og så kan man sætte den op på en maskintrailer eller mindre lastbil. Da jeg købte min Pedersen blev den flyttet rundt på den måde..

Hmm... Jeg har også flyttet min VPU1 på palle og det går fint, da den åbenbart er tung i røven, som ejeren...

Men en Bridgeport er efter sigende top tung og vil gerne løftes i bommen. Der findes mange internet eksempler på Bridgeport fræsere der er væltet. Selvfølgelig kan den flyttes på palle, men med stor forsigtighed.

Kim

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Adcock & Shipley fræser
« Svar #32 Dato: Januar 29, 2016, 09:40:27 »
Du kan evt. lave en stor specialpalle, hvor du så bolter fræseren fast på...
Jeg ville heller ikke være begejstret, for at transportere den "løs" på en palle..
Husk altid at skille tingene ad.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Adcock & Shipley fræser
« Svar #33 Dato: Januar 29, 2016, 11:48:25 »
Ja min store bekymring var også det høje tyngdepunkt.
Men ved at skille den ad i 3 dele, så tror jeg det går.

Soklen skulle veje ca 450kg. Og med knæet helt i bund vil tyngdepunktet ligge forholdsvis lavt.



jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Adcock & Shipley fræser
« Svar #34 Dato: Januar 29, 2016, 13:11:45 »
Er det "Model foto" ?
Selv om den er skildt ad, ville jeg nu få den sikret meget grundigt mod at vælte.


Dårlig håndtering under flytning/transport, har kostet mange skadede håndhjul og skæve spindler...
Husk altid at skille tingene ad.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Adcock & Shipley fræser
« Svar #35 Dato: Januar 29, 2016, 13:45:08 »
Ja det er bare et billede fra nettet :-)

Den bliver spændt i alle tænkelige retninger, og kørslen meget langsomt. Men alligevel har jeg et skrækscenarie kørende i baghovedet. :-)

Nå, det skal nok gå alt sammen :-)

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Adcock & Shipley fræser
« Svar #36 Dato: Januar 29, 2016, 14:07:24 »
Uden top ser den nu også ud til at være ganske "tung i røven" ;) og i
I hvert fald står den da lige så godt der, som på en eu-palle, så det er der vist ingen grund til at tumle med.
Med mindre du da lave en speciel, solid palle, som den kan boltes fast på.

Rigtig god tur - nervepiller er en dårlig ide, hvis du selv skal køre.  ;D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

elneff

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 82
Sv: Adcock & Shipley fræser
« Svar #37 Dato: Januar 29, 2016, 14:33:39 »
 Min stod på en palle med hovedet drejet 180 grader og derefter midt på traileren, den blev derefter surret godt fast fra øverste punkt i alle fire retninger med nogle 6T båndstrammer som kan holde til det, den stod godt hele turen uden at flytte sig :)

God tur hjemover med den :)

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Adcock & Shipley fræser
« Svar #38 Dato: Januar 30, 2016, 12:44:03 »
Nu har du fået så mange gode råd så det kan næsten ikke gå galt, men vi er ikke helt færdig enu
Mit indtryk er at maskintrailer er noget som bliver brugt, men aldrig bliver vedlige holdt
Der for kontroler dæk og dæktryk. Se efter om påløbsbremser virker. Se på din registerings atest om din bil eller anden bil må trække denne vægt. Og selv om man må køre 70 så er det tros alt tillat at kører 50

God tur
Hans

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Adcock & Shipley fræser
« Svar #39 Dato: Februar 02, 2016, 19:48:16 »
Bridgeport transport og samling. :)
Ved ikke om du måske kan se noget, som du kan bruge. Ellers kan den måske pirre forventningens glæde lidt. ;)

       

           
       
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.