Forfatter Emne: Co-Axial Indicator  (Læst 10880 gange)

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Co-Axial Indicator
« Svar #15 Dato: Marts 26, 2015, 22:48:15 »
Man skal også tænke på hvor tit har man brug for den. De fleste her er på hobby plan så gør det vel ikke noget at det tager lidt lænher til at måle et hul op på anden vis. Jeg har sådan en pind med lys i så kan man lige røre kanten og så starte der fra.
Hans

Frylund

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
Sv: Co-Axial Indicator
« Svar #16 Dato: Marts 27, 2015, 07:14:51 »
Regler for brug af Forum:
Undgå at hijacke tråden, start hellere en ny tråd. Indlæg uden for emnet slettes af administrator.

Det er vigtigt at Overskriften på indholdssiden passer med hvad der står i tråden. Håber i vil tage hensyn til det.

Emnet er:

Har gennem nogen tid luret lidt på en Co-Axial Indicator , den ser virkelig smart ud.
Er der nogen der har erfaringer, med sådan en indretning?
[/quote]
« Senest Redigeret: Marts 27, 2015, 08:14:31 af Frylund »
/Frylund
Svineheld slår selv den bedste planlægning!

BjørnH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 109
Sv: Co-Axial Indicator
« Svar #17 Dato: Marts 27, 2015, 13:42:56 »
hvis du mener at mine argumenter mod co-axial dimsen, baseret på mange års erfaring ved læreboreværker og diverse fræsemaskiner, er at hi-jacke tråden - så må du skam meget undskylde :)

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Co-Axial Indicator
« Svar #18 Dato: Marts 27, 2015, 14:05:15 »
Frylind Ting har det med at køre i forskelig retninger, og kan tage en drejning.
Det kan sku  da være lige meget hvor det skrives vi ved hvad vi har med at gøre. Et hul i et stykke jern
Han

Frylund

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
Sv: Co-Axial Indicator
« Svar #19 Dato: Marts 27, 2015, 14:34:48 »
Der skal da ikke undskyldes noget BjornH.

Det er nok fordi jeg ikke har påtalt det før, men jeg mene at det er spørgerens spørgsmål det drejer sig om i den pågældende tråd.

Det står jo alle frit for at starte en ny tråd med det indhold man syntes er relevant.

Hvis man leder efter noget i indholdsfortegnelsen er det ikke heldig at tråden for det meste handler om noget andet.

Dette er ment som en VENLIG henstilling.
« Senest Redigeret: Marts 27, 2015, 14:37:17 af Frylund »
/Frylund
Svineheld slår selv den bedste planlægning!

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Co-Axial Indicator
« Svar #20 Dato: April 21, 2015, 16:27:11 »
Der er en Centricator, Diatast til salg på DBA. hvis nogle har lyst til sådan en..
http://www.dba.dk/centricator-diatast-kvali/id-1015195246/

Husk altid at skille tingene ad.

rcflier

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 50
Sv: Co-Axial Indicator
« Svar #21 Dato: April 29, 2015, 11:38:30 »
Hej.

Indtil videre har alle jo ret. En Diacator eller Centricator er jo smart, hvis man har frihøjden og pengene til det.

Ellers må man bruge en vippeindikator og bøje nakken. Fint nok, der er noget for alle.

Da jeg har et samler-gen, har jeg både en Centricator CIII, Centricator C0 og en Diacator.

Den først viste er jeg blevet frarådet - men jeg har ikke prøvet den, så jeg ved ikke, om det er fordi, det er en kinating.

En Centricator C3 har oftest konus (40) og min C0 er mere enkel og har en cylinder, så den spændes op i en tang.

Diacatoren er mere spinkel og kommer med re cylindre og en Morse2 konus. Udskiftelige.

Hvis du vil have billeder eller beskrivelser, så sig til. SÅ finder jeg dem frem.

Mvh.
Erik

PS: Hvis du er helt gal efter en Co eller en Diacator, kan vi snakke om det - hvis du ikke regner med at få den forærende.

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Co-Axial Indicator
« Svar #22 Dato: April 29, 2015, 15:13:20 »
Hej og tak for tilbuddet, men ideen er sparket til hjørne, da det altid kniber med frihøjden, så jeg må bøje nakken, og bruge mit vippeindikatorur. ;D
Husk altid at skille tingene ad.

rcflier

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 50
Sv: Co-Axial Indicator
« Svar #23 Dato: April 30, 2015, 07:51:33 »
Hej Jens.

Nu bliver jeg nysgerrig:  Hvor megen frihøjde har du?

(hvilken fræser er det og hvilken spindelnæse?)

Hvis du viser mig din, må du se min ;-)

Mvh.
Erik

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Co-Axial Indicator
« Svar #24 Dato: April 30, 2015, 16:42:50 »
Det er en gammel SJ fræser som var uden vertikalhoved, jeg har så selv makket et Pedersen "hoved" på.

Jeg har ikke lige billeder, med vertikalhovedet hvor man kan se frihøjden, og det er afmonteret PT. er i gang med et lille project, der er gået i stå.

Men sådan ser det ud, jeg har bygget ovenpå, så lidt frihøjde er der da.
en lidt interimistisk løsning, men det funger fint...


« Senest Redigeret: April 30, 2015, 16:44:58 af jens »
Husk altid at skille tingene ad.

rcflier

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 50
Sv: Co-Axial Indicator
« Svar #25 Dato: Maj 13, 2015, 22:52:43 »
Nu skrev jeg jo: Hvis du viser mig din, må du se min.

Så må jeg hellere holde det.



Masser af frihøjde.....

Mvh.
Erik