Forfatter Emne: Rep. af støbegods/verticalhoved....  (Læst 7923 gange)

David

  • Gæst
Sv: Rep. af støbegods/verticalhoved....
« Svar #15 Dato: September 17, 2014, 14:03:52 »
Hej.
Ja, bagpladen/ flangen er noget mere kompliceret end den jeg tegnede.
Jeg har haft hovedet skilt ad, og er nået frem til at det skal være en mekanisk løsning, der skal til.
Indtil videre har jeg indskudt en plade, der gør at den ikke spændes helt sammen, og det virker faktisk rigtig godt og strammer godt om akslen.
Og tak for kommentarer og tak for godt link  :)
Mvh David

j håndstad

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 461
Sv: Rep. af støbegods/verticalhoved....
« Svar #16 Dato: September 17, 2014, 19:07:27 »
Hej David. Kunne man ikke sølvlodde delene sammen og derefter lave et beslag som du selv tegnede,alternativet er jo selvfølgelig at lave et nyt mellemstykke men så skal du jo bruge enten en tegning eller et emne at se efter men det sidder jo på maskinen.Har du prøvet om fabrikken ikke har en tegning,ellers må du jo lave en tegning selv og så få fat i en klods støbejern fra Odense.

Mvh Jørgen.

David

  • Gæst
Sv: Rep. af støbegods/verticalhoved....
« Svar #17 Dato: September 17, 2014, 21:57:34 »
Hej Jørgen.
Jeg tror det bliver en beslagløsning, der skal til... Som det er nu, virker det egentligt fint og strammer godt om begge aksler.
Og tænker at gevinsten ikke står mål med indsatsen, hvis en ny flange skal laves... jeg vil holde øjnene åbne efter et andet hoved og engang med tiden, måske være heldig at finde et..
Men bliver lige lidt nysgerrig, nu du skriver, at jeg ku få fat i en klods støbejern i odense...
Er der et specielt firma du tænker på, hvor man kan købe det?
Mvh David

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Rep. af støbegods/verticalhoved....
« Svar #18 Dato: September 17, 2014, 22:14:43 »
Mon ikke Jørgen, tænker på støberiet Tasso i Odense, som laver en fantastisk god kvalitet i støbejerns strenggods?
Husk altid at skille tingene ad.

j håndstad

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 461
Sv: Rep. af støbegods/verticalhoved....
« Svar #19 Dato: September 18, 2014, 01:04:45 »
Hej Jens & David  Det var nemlig Tasso jeg tænkte på men jeg kunne ikke komme på navnet,som Jens skriver har de superlækkert støbe jern i mange forskellige former.

Mvh Jørgen.

David

  • Gæst
Sv: Rep. af støbegods/verticalhoved....
« Svar #20 Dato: September 18, 2014, 21:32:23 »
Tak for tippet :)
Det er meget belejligt, tæt på hvor jeg bor, og det ku sagtens være at jeg en dag lige skulle bruge en stump støbegods..
Mvh og tak
David