Forfatter Emne: Info.omkring Pedersen fræser.  (Læst 12538 gange)

Frylund

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
Sv: Info.omkring Pedersen fræser.
« Svar #15 Dato: Juni 30, 2014, 09:32:04 »
Godt at du kom til gråsten, jeg har sendt nogle foto af min fræser. Sætte dem ind her er for besværlig så det gidder jeg ikke
Hans
Det kan godt være at du syntes at det er besværlig at sætte billeder ind i forum Hans, men den måde vi gør det på er den almindelige måde at oploade billeder på til fora.
Med lidt tålmodighed kan du sagtens lære det det er jo ikke tale om "rocket science".
/Frylund
Svineheld slår selv den bedste planlægning!

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Info.omkring Pedersen fræser.
« Svar #16 Dato: Juni 30, 2014, 22:40:22 »
Frylund: hvorfor kan det ikke bare være som det var en gang. Alt det laven om gør verden mere besværlig at leve med. Kunne man så bare få en dansk vejledning hvor det står ord for ord på dansk
Hans

ErlingSj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 762
Sv: Info.omkring Pedersen fræser.
« Svar #17 Dato: Juli 01, 2014, 12:27:34 »
Frylund: hvorfor kan det ikke bare være som det var en gang.
Nu kan Frylund jo nok selv svare for sig, men problemet er, at de kameraer/mobiltelefoner man bruger får højere og højere opløsning hvilket giver større og større filer, der skal gemmes.
Der er sikkert plads nok på forummets harddisk, men det tager meget lang tid at hente meget store billeder hjem, når man åbner et emne, og det er jo ikke sjovt for nogen af os.

Hvis du kan stille dit kameras opløsning ned inden du tager billedet, har du løst problemet inden det opstår. Kan du ikke, må du bruge et af de mange værktøjer til at skrumpe dets opløsning, inden du sender det ind.

(Fordelen ved at tage et billede i høj opløsning er, at man kan beskære det (der røg svigermor), og stadig få et billede i god kvalitet.)

Frylund

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
Sv: Info.omkring Pedersen fræser.
« Svar #18 Dato: Juli 03, 2014, 20:03:11 »
Helt rigtig ErlingSj, vi vil ikke de store billeder og jeg mener ikke det er for meget at forlange at man lige sætter sig ind i teknikken med at gøre billeder mindre. Så dem med "jeg gider ikke" er for slap en holdning
/Frylund
Svineheld slår selv den bedste planlægning!

ErlingSj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 762
Sv: Info.omkring Pedersen fræser.
« Svar #19 Dato: Juli 04, 2014, 01:15:34 »
Hans: Her er en let måde at ændre dine billeders størrelse, hvor forklaringen er på dansk:
http://dk.imageresizer.net/

1. Klik på knappen [Browse] og vælg billedet
2. Sæt bredden til 1024 og klik på  knappen [resize billede]
3. Klik på knappen [Download]
4. Omdøb evt billedet fra ImageResize.net til et eller andet med efternavnet .png
5. Indsend billedet.


Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Info.omkring Pedersen fræser.
« Svar #20 Dato: Juli 05, 2014, 15:12:31 »
Tak Erling, men så let er det nu heller ikke. Nu har jegt brugt to dage på det her for at prove om men ikke kan finde ud af noget.
1 klik på knappen Browse. Hvor sidder denne knap hende, jeg kan ikke finde den????
2 Så kan jeg trykke på Gennemse, så kommer jeg ind på min bilde mappe og kan vælge det bilde som jeg vil have, og så kan jeg skrive højde 1024  og brede valgfrit

Knappen resize Billede kan jeg heller ikke finde
Knappen Download er der ikke
men når jeg trykker på knappen image resize så kommer der et skildt hvor der står
wrong file formst
formate de archira incorrecto
Havd betyder det
Nu vil jeg ud og slå min græsplæne for det er da til at føle på
Hans

ErlingSj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 762
Sv: Info.omkring Pedersen fræser.
« Svar #21 Dato: Juli 05, 2014, 15:28:36 »
Jeg starter lige en ny tråd

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Info.omkring Pedersen fræser.
« Svar #22 Dato: Juli 06, 2014, 09:58:44 »
Tror godt at det sidste her må slettes det har ikke rigtig noget med overskriften at gøre
Hans