Forfatter Emne: Adskillelse af centrerpatron  (Læst 8802 gange)

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Adskillelse af centrerpatron
« Svar #15 Dato: April 20, 2014, 10:34:26 »
Jeg tror at det er et udemærke køb, men får hvad man betaler for. Der er forskel på hoby brug og så 8 timers drift. Det sidste vil jeg nok vælge noget andet, men så er prisen også en anden
Hans

jens.ews

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 126
Sv: Adskillelse af centrerpatron
« Svar #16 Dato: April 20, 2014, 16:51:56 »
Jeg har en Quantum D250 den kom i en trækasse og var smurt godt ind i fedt overalt, men efter en grundig rengøring med lampeolie og efterfølgende smørring har den kørt helt uden problemer. Eneste kritik er dårlig lakering, men det er til at leve med.  1 til 1½ hundrededel er ikke noget problem det kan en kineser sagtens klare. Præcision kommer fra ham der skruer på håndtagne uanset om det er en kineser russer tysker eller andet, så til hobbybrug er jeg ikke bange for at købe en kineser igen.

mvh Jens.ews

Finn Gevind

  • Gæst
Sv: Adskillelse af centrerpatron
« Svar #17 Dato: April 21, 2014, 11:47:27 »
Hej

Jeg købte i 2006 en Lupin d356 x 1000kl drejebænk. Den sælges også under navnet Quantum d360 x 1000. Prisen på Lupin maskinen var bare 2/3 af den anden.
Nå, men til sagen, jeg er yderst tilfreds med maskinen, den drejer lige så nøjagtig, som jeg kan. Den tager snildt en spån på 3 mm og den er så stiv at man sagtens kan stikke selv på store diametere. At noniusser´ne så er lidt sjove at arbejde med, er en anden sag, inddelingerne på tværslæden er 1/10 svarer til 2½ streg, men det er en tilvending.

Jeg har aldrig prøvet at kigge i gearkassen, da maskinen kører upåklageligt og jeg har den holdning at noget der kører godt, det holder man fingrene væk fra.

Så jeg kan godt anbefale kineserbænke. MEN man skal se sig godt for. Jeg så engang nogle mindre drejebænke hos Harald Nyborg og de kunne under ingen omstændigheder bruges til noget, men de kostede så heller ikke så meget.

Mvh Finn