Forfatter Emne: Samle 2 stykker galv rør 2½"  (Læst 4167 gange)

SimonTHK

  • Gæst
Samle 2 stykker galv rør 2½"
« Dato: Oktober 01, 2008, 13:29:44 »
Jeg har 2 styk galv rør i 2½ tomme 6 meter lange http://www.hedestoker.dk/shop/item.asp?id=1527.
Jeg vil gerne samle dem så de bliver 12 meter lange tilsammen. Samtidig vil jeg gerne have at det er så lidt synligt som muligt i samlingen. Kan man bare lave et indvendigt gevind på den ene og udvendigt på den anden og så "skrue" dem sammen?

Jeg har ikke fået rørerne endnu, så jeg ved ikke hvad tykkelsen er på selve jernet.


Gordon

  • Gæst
Sv: Samle 2 stykker galv rør 2½"
« Svar #1 Dato: Oktober 01, 2008, 14:58:02 »
Hvorfor ikke lave et indv. gevind i begge rør og samlingen vil blive endnu mere "usynlig"?
Røret's indv. diameter vil sandynligvis være omkring Ø64mm  og du behøver ikke samle dem med et rørgevind - et hvilket som helst gevind vil være OK - men ved en fin stigningen des større kan du lave studsens indv. diameter - hvis det er nødvendig med en så store en åbning som muligt - kombineret me "usynligheden".
Jeg håber du kan forstå hvad jeg mener - hvis ikke, lade mig ved hvad jeg skal forklare bedre.

Gordon

  • Gæst
Sv: Samle 2 stykker galv rør 2½"
« Svar #2 Dato: Oktober 01, 2008, 15:02:49 »
Jeg går ud fra du har en grund til at vil skrue dem sammen - eller kan du bare lave en bøsning i passende længde og godtykkelse og presse hele moleviten sammen. Hvis det skal være tæt så svejse til sidst :)