Forfatter Emne: Drejning op mod brøst ?  (Læst 8299 gange)

nfoldager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 70
Sv: Drejning op mod brøst ?
« Svar #15 Dato: April 01, 2013, 11:29:31 »
@Bjarne:

> Så ville jeg ikke engang gide at lave dem på manuel maskine selv, vil tro du kan
> få dem lavet omkring 3-5 kr stykket hos en virksomhed der har en cnc maskine,...

Nu ved jeg ikke, om du har prøvet at høre på det.

>... men det er selvfølgeligt smag og behag hvad man gider bruge sin tid på 

Ja. Men skulle jeg betale for at få lavet hobbyarbejde, var det ingen hobby. Og jeg ville heller ikke lære noget.

Frylund

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 575
Sv: Drejning op mod brøst ?
« Svar #16 Dato: April 01, 2013, 13:37:36 »
nfoldager du "rutter" sandelig ikke med oplysningerne

 - en raketmotor -

Nu sidder vi godt nok og venter på mere info  ::) ::) ::)
/Frylund
Svineheld slår selv den bedste planlægning!

Bj@rne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 360
Sv: Drejning op mod brøst ?
« Svar #17 Dato: April 02, 2013, 11:13:51 »
Hej som sagt er det smag og behag, jeg personligt ville ikke gide bruge den tid det tager og lave den slags relativt simple arbejdsopgaver hvis jeg kan få dem lavet til en fair og rimelig pris på cnc, uanset om det er et hobbyprojekt jeg er igang med, 5-10 stykker jo så ville jeg, men 100-200 stk nope, så ville jeg bruge min egen tid på andre dele af projektet.

Men der er jo heldigvis frit valg her til lands  ;D

Enig hr Frylund, han er lidt karrig med oplysninger, men mon ikke vi ser/høre noget på et tidspunkt?

Mvh og held og lykke med projektet.

nfoldager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 70
Sv: Drejning op mod brøst ?
« Svar #18 Dato: April 02, 2013, 11:54:43 »

@Frylund:

> nfoldager du "rutter" sandelig ikke med oplysningerne
> - en raketmotor -

Jeg forsøger bare at holde mig on-topic, Hr Moderator!  :-)

Men der er skam ikke noget hemmeligt. Tværtimod:

Motoren laves på Refshaleøen af folkene i Copenhagen Suborbitals, som jeg er medlem af. (Største drejebænk tager ø1350 mm emner!)

Nedenfor ses en tegning og en 3D-konstruktion af det aktuelle emne, som jeg (og andre) blot laver som hjemmearbejde. (Ellers er jeg overvejende involveret i beregninger, operativ ledelse på rampen og rummedicin).

Motoren TM65 "Tordenskjold" er en væskeraketmotor designet til en trykkraft på 6,5 ton. Den kører på 70% ethanol og flydende ilt (ved -183 grader).

Emnet er én ud af mange injektor-dyser. Hver har de to injektorkanaler, som rammer hinanden mhp. forstøvning af brændstof/ilt. Vi indfører denne type løse dyser i 2. generation af TM65 (TM65 II), og formentlig også i den senere, større TM250. Dels for at opnå en standard, som vi let kan lave flow-målinger på, dels fordi det så er let at indsætte dyserne og dreje dem individuelt, så udvalgte af dem rammer brændkammervæggen mhp. køling, mens andre fordeler forstøvningen hensigtmæssigt i kammeret.

Her kan ses første test af TM65 I (hvor der kun opnås ca 1/3 af det senere tryk), og hvor der er mange flere forklaringer (Jeg i rødt med gul hjelm). Injektoren her har fast borede kanaler.

   
       

           
       


Her kan ses mere om projektet som helhed:

   http://www.copenhagensuborbitals.com

Flere videoer på:

  http://www.youtube.com/user/CphSuborbitals
l

nfoldager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 70
Sv: Drejning op mod brøst ?
« Svar #19 Dato: April 02, 2013, 12:00:01 »
Nu, da proppen er taget af, vil jeg ikke undlade at fortælle, at man kan støtte projektet, se tests m.v. via medlemsskab af den uafhængige støtteforening:

   http://www.raketvenner.dk