Forfatter Emne: Svejsehjelm  (Læst 4058 gange)

ivan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 272
Svejsehjelm
« Dato: April 27, 2022, 19:28:12 »
Dav i gruppen

Min svejsehjelm er gået i udu, har været lånt ud.

Nu skal jeg så have en ny, nej jeg vil ikke kræve en ny af min kammerat, men hvilken?

Jeg har læst om en ny type, Natural Color Technology som skulle være sådan at man ser hvor svejsebad er henne, altså noget for mig. Jeg kan have meget svært ved at følge fugen hvor den skal ligge, kan "Sejle" over hele stykket, nå ja medlidt ved siden af hvor den skal ligge.

Hvad mener gruppen om dette, ok en svejsehjelm til 4-6000 kr.

Hi
Ivan

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Sv: Svejsehjelm
« Svar #1 Dato: April 28, 2022, 08:56:17 »
Jeg er HELT nybegynder og har lige købe en billig Esab A40, men under gennemsyn af utallige Youtube videoer så var det Esab A50 der ville have været mit valg hvis jeg havde haft pengene - og behovet  ;)

Jeg har kun andres anmeldelser at basere dette på, men jeg tror bestemt det er én du skal tage med på listen.

Hilsen Kenneth

TheisKjeldsen1989

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 292
Sv: Svejsehjelm
« Svar #2 Dato: April 28, 2022, 11:12:55 »
Jeg har købt en Optrel Crystal 2.0, på Amazon til små 3000,-
Klart den hjelm jeg vil anbefale.
Blot en smed, gemt i en maskinmester

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Sv: Svejsehjelm
« Svar #3 Dato: April 28, 2022, 15:28:41 »
Jeg har købt en Optrel Crystal 2.0, på Amazon til små 3000,-
Klart den hjelm jeg vil anbefale.

Theis ved meget mere om det end jeg gør - lyt til ham  :) Men Esab A50 ser sejere ud  ;D

JensOC

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 440
Sv: Svejsehjelm
« Svar #4 Dato: April 28, 2022, 16:23:55 »
Jeg kan se at RS Component har en 3M til 17524,05 kr det må være den.
Man kan også lukke øjnene eller besøge den lokale smed med en 100kr seddel i hånden.
Hilsen JensOC
Læs hodjasblog.one på Nettet

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Svejsehjelm
« Svar #5 Dato: April 28, 2022, 18:31:11 »
Jeg har en 3M Speedglas 100V svejseskærm, den er jeg godt tilfreds med..

Som denne her, kan ikke huske hvor jeg købte min..
https://www.specialbutikken.dk/3m-speedglas-100v-svejseskaerm-sort.aspx
Husk altid at skille tingene ad.

Floyd

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 38
Sv: Svejsehjelm
« Svar #6 Dato: August 15, 2022, 16:14:21 »
Hej Ivan,
du skriver ikke om det er en fast eller en automatisk hjelm, der er gået i udu.
Jeg har med held skiftet batteriet i min Migatronic hjelm. Den har egentlig en solcelle til at trække nedblændingsfunktionen, men også et backupbatteri opdagede jeg, da jeg skilte den ad.
Det var ikke beregnet til at skifte, men med lidt søgen på nettet fandt jeg et knapcellebatteri i samme størrelse og kunne lodde det ind i stedet.
Hvis ikke den virker, kan der jo ikke ske noget ved at prøve - måske lærer du noget ;-)

Mojn
If you can't fix it with a hammer, it's an electrical fault

Bovbjerg

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 46
Sv: Svejsehjelm
« Svar #7 Dato: August 16, 2022, 09:29:45 »
Jeg har brugt denne hjelm i mange år og har været godt tilfredshttps://www.biltema.dk/varktoj/svejsning/beskyttelsesudstyr-til-svejsning/svejsehjelm-wh-3-2000043504.
Gad vide hvad der ligger i den store prisforskel? Kan en hjelm til 17524,05 kr. være 50 gange bedre end denne? Jeg tvivler.

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Svejsehjelm
« Svar #8 Dato: August 16, 2022, 10:19:13 »
Husk altid at skille tingene ad.

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Sv: Svejsehjelm
« Svar #9 Dato: August 16, 2022, 19:16:36 »
Jeg har brugt denne hjelm i mange år og har været godt tilfredshttps://www.biltema.dk/varktoj/svejsning/beskyttelsesudstyr-til-svejsning/svejsehjelm-wh-3-2000043504.
Gad vide hvad der ligger i den store prisforskel? Kan en hjelm til 17524,05 kr. være 50 gange bedre end denne? Jeg tvivler.

Sådan kan man jo ikke gøre en professionel kvalitet op. Dem der køber de dyre hjelme har dem sikkert på i timer hver dag. Så betyder selv en mindre forskel i kvalitet meget. En billig bil og en dyr bil løser jo også samme opgave, men derfor kan de jo godt begge to være pengene værd  :)

Hilsen Kenneth

Harry

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 69
Sv: Svejsehjelm
« Svar #10 Dato: August 17, 2022, 09:02:20 »
Hvis man er en nærringssorg som jeg og forsøget at svejse et par gange om året er bilka hjælmen mere end god nok ;D

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Sv: Svejsehjelm
« Svar #11 Dato: August 17, 2022, 18:23:06 »
Hvis man er en nærringssorg som jeg og forsøget at svejse et par gange om året er bilka hjælmen mere end god nok ;D

Jeg skal heller ikke svejse meget, så jeg har heller ikke dykket så dybt i muldvarpen. Der er i forvejen alt for mange ting at bruge sine penge på  :D

kleinsmeden

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 61
Sv: Svejsehjelm
« Svar #12 Dato: August 18, 2022, 19:34:53 »
Har 2 stk speedglas, de virker rigtig godt,samt 2 billige kinøjserhjelme,de er knapt så gode.Ingen af dem bliver dog stort set aldrig brugt. Den gamle grønne glasfiberhjelm,med alm glas i,er stadig min favorit. :)
Smed af guds nåde

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Svejsehjelm
« Svar #13 Dato: August 19, 2022, 12:40:46 »
Er man ude efter en billig hjelm kunne den her være et bud, den er nedsat med knap 500 kr, og koster nu 285 kr
Har handlet en del gange med firmaet, og får deres tilbudsavis på mail..
https://www.dvsalg.dk/kategorier/sikkerhedsudstyr/svejsehjelme/svejsehjelm-med-automatisk-daempning-3

Husk altid at skille tingene ad.