Forfatter Emne: Så fik jeg da smadret min tandrem på fræseren  (Læst 5405 gange)

Villy

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 422
Sv: Så fik jeg da smadret min tandrem på fræseren
« Svar #15 Dato: December 05, 2021, 16:05:18 »
Det tror jeg bestemt ikke du har ret i......Jeg tror du kan få den rem fremstillet du måtte ønske...... ]kr[ ]kr[

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 648
Sv: Så fik jeg da smadret min tandrem på fræseren
« Svar #16 Dato: December 05, 2021, 16:58:42 »
Mange tak for alle jeres kommentarer  :)

Tommy jeg tror du har ret i et jeg passede for meget på med omdrejningerne  :P

Angående at finde en rem i DK, så er der mange der har en XL 140, men ikke i 19mm(075). I hvert fald er der ingen der har den i deres webshop. Hvis jeg får tid så skal jeg have ringet til nogle danske forhandlere og hørt dem, eller må det blive fra Tyskland.

Hilsen Kenneth
 

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Så fik jeg da smadret min tandrem på fræseren
« Svar #17 Dato: December 05, 2021, 19:34:06 »
 Nu behøver man jo altså heller ikke føle sig som landsforæder, fordi man bruger lidt hobbykroner i udlandet hvert år.
Jeg har aldrig købt direkte i Kina, men det er mest fordi jeg ikke gider ventetiden og bøvlet -  nåh ja, og så fordi jeg egentlig ikke kan lide kinesere.

Det er altså også hammerirriterende, at hver anden annonce, man falder over på både Tysk og Engelsk Ebay, er fra Kina. Hvis ikke de vil holde sig på deres egen, så burde det i det mindste være i en afdeling for sig selv.

Mvh: En Sur Gammel Mand. ;D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 648
Sv: Så fik jeg da smadret min tandrem på fræseren
« Svar #18 Dato: December 06, 2021, 08:30:16 »
Nu behøver man jo altså heller ikke føle sig som landsforæder, fordi man bruger lidt hobbykroner i udlandet hvert år.
Jeg har aldrig købt direkte i Kina, men det er mest fordi jeg ikke gider ventetiden og bøvlet -  nåh ja, og så fordi jeg egentlig ikke kan lide kinesere.

Det er altså også hammerirriterende, at hver anden annonce, man falder over på både Tysk og Engelsk Ebay, er fra Kina. Hvis ikke de vil holde sig på deres egen, så burde det i det mindste være i en afdeling for sig selv.

Mvh: En Sur Gammel Mand. ;D

Jeg er helt enig, men på Ebay vælger jeg så bare i "EU"  :)

Jeg vil helst købe i DK for at få den hurtigere :)




Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 648
Sv: Så fik jeg da smadret min tandrem på fræseren
« Svar #21 Dato: December 06, 2021, 10:02:19 »
Nå det lader til at firmaet Lautits Andersen kan hjælpe - i hvert fald mener de kan den skaffes indenfor et par dage  :)

Hilsen Kenneth

Thomas

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 64
Sv: Så fik jeg da smadret min tandrem på fræseren
« Svar #22 Dato: December 06, 2021, 20:33:30 »
Hmm, jeg kan ikke lade være at spørge, om du har et motorværn foran. Burde det ikke afbryde strømmen inden tandremmen går. Det ville jeg da tro. Nogen kommentarer til den påstand?
Med venlig hilsen
Thomas

j håndstad

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 461
Sv: Så fik jeg da smadret min tandrem på fræseren
« Svar #23 Dato: December 07, 2021, 00:05:14 »
Du kunne også prøve hos FEC Consulting i Skævinge de har med forskellige forstærkninger, men bredden er kun 9,4  men da de opgives med 010 mm på længden tror jeg ikke det bliver et problem

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 648
Sv: Så fik jeg da smadret min tandrem på fræseren
« Svar #24 Dato: December 07, 2021, 08:04:58 »
Hej,

Remmen ER skaffet, og jeg skulle modtage den senest i morgen :)

Angående motorværn så vil jeg høre producenten om det.

Mvh
Kenneth

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Så fik jeg da smadret min tandrem på fræseren
« Svar #25 Dato: December 07, 2021, 10:42:03 »
Et motorværn lukker jo ikke ned ved en pludselig hændelse, men når det mærker et overforbrug. Du har nu helt sikkert ikke noget "motorværn", men overstrømsbeskyttelse i den frekvensomformer der styrer din motor.
Det er også ganske udmærket, men som Jens siger, hvis remmen har været dårlig, så belaster det ikke mere end almindeligt arbejde.
Havde remmen bremset motoren, så havde overstrømsbeskyttelsen helt sikker lukket ned efter nogle sekunder, hvis ikke du havde gjort det. ;D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 648
Sv: Så fik jeg da smadret min tandrem på fræseren
« Svar #26 Dato: December 11, 2021, 09:52:44 »
Nå så kører den lille fræser igen. Det var noget af et show at få skilt den ad nok til at kunne skifte remmen - havde ikke troet at jeg ville skulle til at banke kuglelejer ud   :o

Men så fik jeg da ENDELIG købt mig et sæt låseringstænger til en formue af 129,- inkl. fragt  [th]

Hilsen Kenneth

 

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Så fik jeg da smadret min tandrem på fræseren
« Svar #27 Dato: December 11, 2021, 12:10:54 »
Ja men så er det bare om at få det samlet. Den der svensknøgle kan jeg ikke lide at se. Det er sådan en bondemanden bruger når han skifter plov skær

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 648
Sv: Så fik jeg da smadret min tandrem på fræseren
« Svar #28 Dato: December 11, 2021, 16:08:38 »
Den er skam samlet igen Hans, og den kører problemfrit.

Angående svensknøglen så er jeg enig, men man må jo starte et sted, og jeg har lagt en mindre formue på udstyr det sidste lille års tid.

Hilsen Kenneth