Forfatter Emne: nyt indkøb  (Læst 4970 gange)

tk

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 109
nyt indkøb
« Dato: November 10, 2020, 14:29:32 »

   Så har jeg købt nyt legetøj til værkstedet. Jeg kikkede efter et rundbord, men fik så øje på
  dette dele hoved til kr. 1565 + 76 i fragt, fra en Tysk sælger.
  Det er et BS-0 125 mm.  Det er fremstillet i Østen et sted, så der er ikke andet end BS der er Amerikansk.  Det ser forbavsende fint ud i fremstillingen, men har dog lidt slup i snekken, men det skulle man vist kunne justere sig ud af.
  Jeg forstår dog ikke meningen med den excenterslebne pinol. Men det er der måske en god forklaring på. [quest] ]kr[


teddy
teddy

tk

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 109
Sv: nyt indkøb
« Svar #1 Dato: November 10, 2020, 14:31:41 »
og det egenlige billed
teddy

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: nyt indkøb
« Svar #2 Dato: November 10, 2020, 15:53:11 »
Det ser rigtig godt ud, og et fund til prisen [th]
Grunden til pinolen er sleben sådan er, så kan man fræse ned til en mindre diameter, uden a komme i karambolage med pinolen.
Husk altid at skille tingene ad.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: nyt indkøb
« Svar #3 Dato: November 11, 2020, 06:14:16 »
Jeg købte et selv for er par måneder siden.  Prisen var for fristende. Og man kan ikke en gang købe et tilsvarende brugt for de penge

Men har haft adskilt det for at tjekke for slibestøv. Det lider mange Kina ting under nemlig. Men der var intet at se. Så de var renset godt nok.  Jeg smurte det bare op igen. Og så kører vi
Rundløbet på det er rigtig godt. Meget bedre end jeg turde håbe på.



Og ellers så har Jens selvfølgelig ret i det med spidsen. 


tk

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 109
Sv: nyt indkøb
« Svar #4 Dato: November 11, 2020, 09:21:12 »
   Tak for jeres svar. Ja prisen er fin, alene en centerpatron selv i denne kvalitet ville jo koste en del. Jeg vil også åbne det for at få det værste skidt muget ud. Og derved få justeret snekke gearet.

 teddy
teddy