Forfatter Emne: Lille metalbåndsav Lidl  (Læst 6172 gange)

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Lille metalbåndsav Lidl
« Dato: Juli 03, 2023, 21:26:53 »
Var en tur i Lidl i dag, og så de havde en Parkside metalbåndsav, den kan både bruge som "stationær" og som håndholdt.
Så der røg sådan en i vognen  ;D
Har ikke de helt store forventninger, til kvaliteten, men der er da 3 års garanti.

Klinger fra andre små båndsave passer, så det er ikke specialmål.

Testede den lige med et tyndvægget alu rør, samt et i rustfri, det gik udmærket.
Der er trinløs hastighed, samt softstart, og på 1100 watt.

(Jeg har en gammel koldsav som jeg bruger til de lidt kraftige ting, men den er ikke god til tyndvæggede rør)

Kunne nok også godt finde på, at lave en lodret stand, og et lille plan, til savning af små plader mv.

Den er i butikkerne fra 2/7 så længe lager haves, den koster 1299 kt

Husk altid at skille tingene ad.

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1366
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Lille metalbåndsav Lidl
« Svar #1 Dato: Juli 04, 2023, 06:57:55 »
Det er sjovt, jeg sad netop i går og læste anmeldelser af Lidl's værktøjsserie Parkside. Den fik faktisk rigtig meget ros, for at være stærk og holdbar.
Måske man skulle til at tjekke reklamerne fra Lidl igen? ;)
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

PerHolland

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 25
Sv: Lille metalbåndsav Lidl
« Svar #2 Dato: Juli 04, 2023, 18:37:05 »
Hej i gruppen
Jeg har særdeles gode erfaringer med Parkside værktøj fra Lidl. Alt med batteri passer sammen og er meget billigt i indkøb. Jeg har haft utallige græskantklippere gennem tiden. Parkside er suverent den bedste til dato. Der udover har jeg deres hækkeklipper, boremaskine, malersprøjte , tilbehør til minisliber og plasmaskærer 

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1366
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Lille metalbåndsav Lidl
« Svar #3 Dato: Juli 05, 2023, 13:07:03 »
Hej i gruppen
Jeg har særdeles gode erfaringer med Parkside værktøj fra Lidl. Alt med batteri passer sammen og er meget billigt i indkøb. Jeg har haft utallige græskantklippere gennem tiden. Parkside er suverent den bedste til dato. Der udover har jeg deres hækkeklipper, boremaskine, malersprøjte , tilbehør til minisliber og plasmaskærer

Lige netop plasmaskæreren kom jeg for sent til også.
Jeg tænkte at det måske kunne være en måde at prøve at have sådan en, kan du fortælle lidt om kvaliteten?
 
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

PerHolland

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 25
Sv: Lille metalbåndsav Lidl
« Svar #4 Dato: Juli 05, 2023, 14:00:51 »
Det kræver lidt øvelse og laver efter det, et påfaldende pænt snit. I sær jo tyndere pladen er.  Man kommer ikke langt med de 10A i en normal stikkontakt. Jeg har lavet en "rottehale" så den kører på 16A jeg har i garagen. Her er plads til forbedring. Der skal også en del luft til. Den kører på 4 bar som den er forudindstillet til. Søg på tybenr. så ligger der en del både anmeldelser og Youtube film om det.
Hilsen Per Holland

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Lille metalbåndsav Lidl
« Svar #5 Dato: Juli 05, 2023, 15:02:45 »
Ja Parkside laver en del forskelligt, og til gode priser.
Jeg har kun en "hånd" båndsliber fra dem, udover den nyindkøbte båndsav.

Båndsliberen byggede jeg om til en stationær, den køre fint, og jeg har brugt den meget..

https://frylundsmaskinforum.dk/fagteori/index.php?topic=2058.msg15534#msg15534
« Senest Redigeret: Juli 05, 2023, 15:04:39 af jens »
Husk altid at skille tingene ad.

Futterama

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
Sv: Lille metalbåndsav Lidl
« Svar #6 Dato: November 02, 2023, 09:42:34 »
Hej,

Jeg købte båndsaven i Lidl i sidste uge, mest som supplement til min Weiss WS100G. Jeg måtte dog levere den tilbage fordi den larmer øredøvende meget når den bare kører friløb samt den havde en underlig rokkende bevægelse når den kørte.
Måske er jeg bare vant til en sav der larmer mindre. Det er ærgeligt da jeg godt kunne bruge den mulighed for meget fintandet klinge som en 1140mm klingelængde giver.

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Lille metalbåndsav Lidl
« Svar #7 Dato: November 02, 2023, 10:46:04 »
Ja støjfri er den ikke, men det genere ikke mig så meget, min køre ganske fin og roligt.
Men det er nok svingende kvalitet, på sådan en billig kineser.
Husk altid at skille tingene ad.

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Lille metalbåndsav Lidl
« Svar #8 Dato: December 18, 2023, 22:40:24 »
Lige en lille update..
Det går stadig fint med saven, jeg har limet de to gummiringe der sidder på hjulene, fast med sekund lim, og da det var tørt, drejede jeg af udvendigt, der skulle kun tages nogle få 1/10mm, for de blev "rene" drejede en dorn af i drejebænken, som passede til udboringerne i hjulene, så hjulene løb helt lige.
Det gør den køre helt rolig nu, den rokkede en lille smule før. Båndet er stadig fint stramt, men ellers er det nemt at ændre, så det strammes mere.

Der er en slags tænder på hjulene, og tilsvarende "huller" i gummiringen.

Man kan købe 2 nye gummibånd i Tyskland for 11 Euro med fragt
Husk altid at skille tingene ad.