Forfatter Emne: Sørens treklo.  (Læst 8939 gange)

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Sørens treklo.
« Svar #15 Dato: Februar 04, 2022, 18:46:56 »
For pokker da, der er da det konus justering der er på kloen, der sidder på mit delehoved.
Det havde jeg ikke lige luret, har nu heller ikke haft den af bagpladen.

Jeg skal da lige have undersøgt muligheden for at bytte den rundt med den på Boxforden, som også er en Pratt i samme størrelse.

Ja Lps 3 er godt produkt  [th]
Husk altid at skille tingene ad.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Sørens treklo.
« Svar #16 Dato: Februar 04, 2022, 18:49:47 »
JensOC Det er 3/8 gevind i bolthullerne, men jeg tror, at der er fusket med bagpladen, så jeg er ikke sikker på, hvilke hoveder det ender med at skulle være.
Vi kan vende det på  søndag - det kunne jo være, at du ikke bare havde bolte, men også en god ide. [th]
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Sørens treklo.
« Svar #17 Dato: Februar 04, 2022, 18:51:58 »
For pokker da, der er da det konus justering der er på kloen, der sidder på mit delehoved.
Det havde jeg ikke lige luret, har nu heller ikke haft den af bagpladen.

Jeg skal da lige have undersøgt muligheden for at bytte den rundt med den på Boxforden, som også er en Pratt i samme størrelse.

Ja Lps 3 er godt produkt  [th]

PIL KONUSSERNE HELT UD; INDEN DU SKILLER RESTEN AD.
Jeg skal vise dig i morgen hvorfor.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Sørens treklo.
« Svar #18 Dato: Februar 04, 2022, 19:08:36 »
Jens: Du har sikkert også tre "blinde" gevindhuller i bagpladen, som er beregnet til at presse krop og plade fra hinanden med tre bolte.
Jeg er ret sikker på, at det er det, der er grunden til, at de tre hjørner er sprunget af i min bagplade.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Sørens treklo.
« Svar #19 Dato: Februar 04, 2022, 19:25:52 »
Super info, jeg skruer de 3 konusser ud inden jeg skiller den ad  [th] [th] [th]
Husk altid at skille tingene ad.

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Sørens treklo.
« Svar #20 Dato: Februar 05, 2022, 12:42:12 »
Så fik jeg adskilt Pratt patronen, der har samme konusjustering som Tommys.
Den var nem at adskille, da først de 3 konus skruer kom ud, og de 3 skruer i mellempladen, gik det fint fra hinanden.
Patronen så ud som ny indvendigt, men har jo også kun siddet på delehovedet, så ingen hård belastning.
Lidt mærkelig de 3 skruer i mellempladen er undersænkede og med konisk hoved, det virker jo ikke oplagt når de skal kunne give sig.
Men tilsyneladende fungere det, jeg spændte de 3 skruer i mellempladen, monterede kloen på flancen på delehovede,
jeg samlede den uden de 3 konusskruer, der slog den 0,5mm, jeg kunne uden problem justere den ind så kastet var under 2/100mm (havde kun delehovedet stående på filebænken, når det bliver spændt op i fræseren kan jeg justere det så det løber bedre)

Men kloen måler kun 125mm, og den ekstra mellemplade giver et udhæng ekstra på ca 15 mm, gennemboringen er også mindre, end den jeg har på Boxforden den måler ca 131 mm udvendigt, men de passer klør sammen.
Så jeg er lige i tænkeboksen, for at overveje om den skal på Boxforden..

Konusboltene og de 3 skruer der spænder mellempladen var tommer, men de 3 skruer der man bolter kloen fast på flance var M8 så de gevind i mellempladen var så i mm :-X


« Senest Redigeret: Februar 05, 2022, 12:44:37 af jens »
Husk altid at skille tingene ad.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Sørens treklo.
« Svar #21 Dato: Februar 05, 2022, 13:09:32 »
TAK ]tks[

Jeg tror, at du har løst, det jeg troede var et problem. [th]

Jeg så også noget forkert i de undersænkede bolte, og troede at nogen havde "fusket" uden at tænke.

Det må jo være meningen, at skruerne skal "flexe" de få 1/100 man forskyder bagpladen. Så forstår jeg bare ikke, at der ikke er en eller anden sikring af konusboltene. Er der pinolskruer eller lignende i din, som kan spændes imod konusboltene fra den anden ende [quest]
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Sørens treklo.
« Svar #22 Dato: Februar 05, 2022, 14:01:30 »
Tror det er meningen, at alle 3 konusbolte skal spændes ens, og på den måde være låst, da de så vil sidde i spænd.
Husk altid at skille tingene ad.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Sørens treklo.
« Svar #23 Dato: Februar 05, 2022, 14:50:03 »
Tror det er meningen, at alle 3 konusbolte skal spændes ens, og på den måde være låst, da de så vil sidde i spænd.

Joh! Det må det jo nok være så. Lidt underligt "i min bog" - men den er der nu også mange blanke sider i. ;)
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

JensOC

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 440
Sv: Sørens treklo.
« Svar #24 Dato: Februar 07, 2022, 15:16:27 »
Hvad så, få du sorte fingre ? Passer stumperne ?

Mvh JensOC
Læs hodjasblog.one på Nettet

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Sørens treklo.
« Svar #25 Dato: Februar 08, 2022, 16:48:52 »
Hvad så, få du sorte fingre ? Passer stumperne ?

Mvh JensOC

Ja nu passer de. :)
Der smuttede 1½ døgn i vandret stilling, fordi ryggen sagde stop nede ved den den S***** kran, jeg skulle samle op på hjemvejen fra dig. >:(
Her til morgen kom det hele ind i køkkenet (ikke til konens ubetingede tilfredshed ;D) og der har jeg så siddet på en stiv køkkenstol, og med mange pauser er den sidste lige blevet færdig. 8)

Jeg tror måske, at hver enkelt sæt kløer sidst i fremstillingsprocessen er finslebet , til den patron de skal sidde i. De passede perfekt, bortset fra at "føringsgangene" på siderne var ca. 2/10 lavere end på de indvendige kløer, der sad i den. (Heldigt at det ikke var omvendt).
Jeg kunne kun gøre det manuelt (dælen de er hårde) så det foregik med fint slibelærred på en parallelklods - og så mærkeblåt hvert anden minut (føltes det som) for ikke at tage for meget nogen steder. - Så fingrene blev faktisk mere blå end sorte. ;)

Nu kører de lige så skarpt som de andre, og glider helt jævnt og blødt hele vejen.  ]flub[
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Sørens treklo.
« Svar #26 Dato: Februar 08, 2022, 17:23:15 »
"normalt" laves klør/bakker i 1000vis, - og de passer så til alle patroner. (Altså samme fabrikat og samme størrelse)

Fabrikkerne har ikke tid til at stå og tilpasse hver enkelt. 
De burde passe 'perfekt' i sporet, alle sammen, uden sliberi 
Det lyder underligt at de ikke passede

Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk


JensOC

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 440
Sv: Sørens treklo.
« Svar #27 Dato: Februar 08, 2022, 18:21:46 »
Fint Tommy du klarede det og de er i orden bare godt.
RH Jeg tror heller ikke der er nogen tilpasning, men der er jo ingen der ved hvad
de aktuelle kløer er fremstillet til og hvor.
Det 10" kloplan som jeg også roder med er kløerne 4 hundreddele for tykke trods
mærkning med samme Nr.29 på alle fem dele, klemmer de så meget at de ikke kan monteres.

Mvh JensOC
« Senest Redigeret: Februar 08, 2022, 18:39:49 af JensOC »
Læs hodjasblog.one på Nettet

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Sørens treklo.
« Svar #28 Dato: Februar 08, 2022, 19:52:52 »
Jeg ved ikke, hvad de er lavet til, det er bare underligt at alle andre mål passede 100% [quest] Du så jo også, at de passede i sporet "ovenfra", men kun lige kunne få "næsen" ind fra siden. Vi skulle have prøvet den enlige, du først havde fundet med et andet nr.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

JensOC

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 440
Sv: Sørens treklo.
« Svar #29 Dato: Februar 08, 2022, 20:41:08 »
Det var mig der havde klovnet,de andre var 1mm for brede/ tykke.
Noget helt andet hvordan laver du den afslutning på dine indlæg,
har kikket under Hjælp, der var ikke noget,
Jeg kom frem til at det måtte hedde BBM, men ingen hjælp
Mvh JensOC
Læs hodjasblog.one på Nettet