Forfatter Emne: Hvilken slangeopruller til trykluft?  (Læst 5210 gange)

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 648
Hvilken slangeopruller til trykluft?
« Dato: April 16, 2023, 21:20:52 »
Hejsa,

Jeg skal bruge en slangeopruller til trykluft og har kig på sådan én som denne https://www.specialbutikken.dk/rectus-3/8-x-10-m-automatisk-slangeopruller-50-bar.aspx?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Jeg har en ok slange i forvejen hvis den der sidder på er mindre god, men jeg er i tvivl om funktionaliteten er ok på en billig én som denne?

Nogen der kender mærket eller har andre modeller at anbefale? Min smertegrænse er i omegnen af 1000,-

Hilsen Kenneth

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Hvilken slangeopruller til trykluft?
« Svar #1 Dato: April 16, 2023, 21:42:27 »
Du skal kun købe et mærke : CEJN - med gummi slange og automatisk slange fordeler.
Mener jeg gav 1300kr for min med 1/2" slange og 10m længde

Flowconcept er dog også godt.



Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk
« Senest Redigeret: April 16, 2023, 21:44:53 af RH »

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 648
Sv: Hvilken slangeopruller til trykluft?
« Svar #2 Dato: April 16, 2023, 22:47:53 »
Tak RH. Er de lukkede fine nok - de åbne er generelt noget dyrere  :)

Hilsen
Kenneth

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Hvilken slangeopruller til trykluft?
« Svar #3 Dato: April 17, 2023, 01:58:35 »
Jeg bruger denne, og vi har en del af dem på mit arbejde også. De holder godt og længe.
Derfor købte jeg en selv, da jeg var træt af de billige ikke holdte og kunne være umulige at rulle op
Jeg købte bla en, i umiddelbar ok kvalitet i Biltema, men den var utæt inden i, fra ny.



 https://www.dvsalg.dk/kategorier/kompressorer-trykluftvaerktoej/slangeoprullere/slangeopruller-8x12-mm-x-10-m-cejn

Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk


Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 648
Sv: Hvilken slangeopruller til trykluft?
« Svar #4 Dato: April 17, 2023, 15:38:44 »
Nu ser jeg lige at den slange vi har på i forvejen er en 9,5mm(3/8") og ikke 8mm som de billigste fra Cejn er. Det har jeg garanteret valgt af en god grund, men jeg kan sgu ikek huske det(måske bare fordi Superflex er en god slange) ;D

Den bliver kun brugt til en sprøjtekabine med op til ca 3 bars tryk. Gør det så nogen forskel om jeg vælger en 8mm eller en 9,5mm slange?????

Hilsen Kenneth

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Hvilken slangeopruller til trykluft?
« Svar #5 Dato: April 17, 2023, 18:50:43 »
Det er hullet i slangen, der bestemmer hvor meget modstand der er i slangen.
tager vi en slange med 5 mm hul, kontra en med 6 mm hul er der næsten 1/3 mere areal i en 6 mm.

Men ellers afhænger det af trykket, og hvor mange liter du har behov for at få gennem slangen.
Du får det mest stabile flow, hvis trykregulatoren sidder så tæt på malepistolen som muligt.
Husk altid at skille tingene ad.