Debat Forum > Gode Links, Tip og Trick

pilot start på alm. cut 60

<< < (2/3) > >>

jens:
Der er da somme tider en såkaldt skæregris til salg på dba og gg, men er det med elektronisk regulering, kan det godt være plasmaskæren udsender så meget støj, at det går ud over elektronikken.

Min første udgave af "skærevognen" brugte jeg trådmotor og regulering fra en gammel co2 svejser, det fungerede perfekt, indtil jeg startede plasmaskæren, så ristede den elektronikken ret hurtigt.

Hvis man laver med konstant pilotbue, gad vide om man så kan undvære HF tændingen, det er jo nok den der udsender det meste støj.

jens:
Jeg havde egentlig besluttet mig for at købe en slange/håndtag beregnet til pilot, og så bare bruge pilotbuen hele tiden, og se om maskinen kunne holde til det, jeg har også en 60 amperes som skulle bruges til det.
Jeg ville ikke bygge det gamle håndtag om, da jeg hader at få stød, og når der er HF indblandet er der måske en risiko.

Så kikkede jeg priser hos Stahlwerk en ny slange til pilot, kostede 384 kr med porto.
Jeg kunne købe en ny 60 amperes maskine med pilot for 2657 kr med porto.

Så prøvede jeg at sætte min 60 amperes til salg på DBA & GG til 1900 kr, den blev solgt til prisen næsten omgående.

Så nu er en ny maskine med pilot bestilt  ;)

Så tak til il TK for at sætte tankerne i gang  [th]

Den jeg bestilte ser sådan her ud..

tk:
 
  Hej Jens, jeg er da glad for at jeg har givet dig lyst til ny maskine. Faktisk var det Dit
  indkøb af 60eren, der satte mig i gang med plasma, i sin tid.
  Det bliver spændene at høre om Dine erfaringer med den ny maskine ]flub[

     Hilsen Teddy

jens:

--- Citat fra: tk efter Juni 08, 2022, 08:51:23 --- 
  Hej Jens, jeg er da glad for at jeg har givet dig lyst til ny maskine. Faktisk var det Dit
  indkøb af 60eren, der satte mig i gang med plasma, i sin tid.
  Det bliver spændene at høre om Dine erfaringer med den ny maskine ]flub[

     Hilsen Teddy

--- Afslutning på citat ---

Så landede maskinen hjemme hos mig :)
Lavede lige et par test snit, super godt med pilot tændingen, det er en fornøjelse at bruge.
Der kan monteres en clips på porselænsdysen, det virker umiddelbart ret godt, og nem at køre efter en styreskinne.
Billedet er et stykke 12 mm fladjern..

Torben:
Hej hvor har du købt den

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version