Debat Forum > Gode Links, Tip og Trick

Gevind med gevindbakke på drejebænken

<< < (2/3) > >>

jens:
Jeg har samme treklo på min Boxford, jeg kan fint skære et M16..
1. er snitbakken i orden, og bruger du en god skæreolie/pasta
2. Kan du se om kløerne har fat i emnet i hele deres længde?
3. spænd kloen noget hårde, spænd i alle 3 huller det giver lige lidt ekstra...

Joris:
Tak Jens
Det vil jeg gøre brug af.
MVH
Joris

RH:
Hvis bakkerne sidder forkert så vil snitbakken jo slet ikke kunne ramme emnet

Som Jens skriver, så skal man spænde i alle de  'huller' der er.  Dette foreskriver producenterne selv.

Noget andet er, at man med fordel kan dreje emnet 1/10del eller 10% af stigningen under mål. Dette for at lette de skærende kræfter.

Nogle gange kan man også have held med at vende bakken en halv omgang




Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk

Thomas:
Ja, fremgangs måden er korrekt.

Måler emnet 10,0 eller 10,1 ? Hvis det måler 10,1 kan du godt risikere at bakken ikke vil på, eller ligefrem sprænger et stykke af skæret.

Det kunne jo også være skæret på bakken som er sløvt. Prøv en ny bakke, hvis du er sikker på emnet kun måler 10,0

Hvis man feks. afkorter en bolt ved at skære det oprindelige gevind af, og vil lave et nyt. Så findes der bolte der er tykkere på “brystet” og så får man ikke bakken på.

Tommy:
Det er rigtigt Thomas. Så kan den kværne rundt og som du siger, evt. ødelægge en snitbakke og/eller deformere emnet mere eller mindre.
Men når Joris skriver:
"Ligegyldig hvor hårdt jeg spænder trekloen kan den ikke holde emnet som drejer rundt i kloen og laver grimme mærker."
Så synes jeg ikke, at et 10 mm (ca) emne burde fedte rundt i en ordentlig treklo, som det ser ud til at være [quest]  En lille maskine kunne finde på at stoppe, men det er jo ikke det, der sker.

Edit: Men OK - hvis han har glemt de to sidste huller - så [quest]

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version