Forfatter Emne: Boxford 4 1/2" drejebænk  (Læst 7036 gange)

sbjensen

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 23
Boxford 4 1/2" drejebænk
« Dato: April 18, 2010, 11:59:57 »
Hejsa

Jeg har fået fingre i en Boxford 41/2" drejebænk, det er en gammel skolebænk der er velpasset og iorden (umiddelbart)

Hvad kan sådan en fætter koste og er der noget man skal kigge efter ved køb.

/Svend

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Boxford 4 1/2" drejebænk
« Svar #1 Dato: April 18, 2010, 14:06:06 »
Hej
Jeg har selv en Boxford model A, den er modellen ældre end din, jeg gav 5000,- kr
Prisen på drejebænke svinger utrolig meget, men en 7-10000,- synes jeg ville være max.

Jeg er iøvrigt utrolig glad for min Boxford, den er rimelig stabil, og ganske nøjagtig.

Kik/lyt efter lejestøj, og larm fra gearet til tilspændingen, samt slør i spindler/spindelmøtringe.

Vær opmærksom på om den kan skære mm gevind, og om alle tandhjul er med. (hvis du har behov for det, samt evt tommegevind, hvis det  er aktuelt)
Husk at få alt udstyret med, briller stål osv. det er temmeligt dyrt at anskaffe efterfølgende.
Iøvrigt husk at se efter, om der er både ind og udvendige, kløer til trekloen.

mvh jens
« Senest Redigeret: April 18, 2010, 14:08:30 af jens »
Husk altid at skille tingene ad.

j håndstad

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 461
Sv: Boxford 4 1/2" drejebænk
« Svar #2 Dato: April 18, 2010, 19:15:32 »
Kan ikke forstå hvorfor Hr Jensen spørger om pris, han sælger + moms. så han må da være forhandler. Mon ikke han er fra AJ  ???

sbjensen

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 23
Sv: Boxford 4 1/2" drejebænk
« Svar #3 Dato: April 18, 2010, 21:54:52 »
Hejsa

Verden er fyldt af skepsis...  :D :D

Det er sådan at jeg har en lille nebengeshæft (momsregistreret) der laver motorcykler, som har købt en kineserbænk, som indtil nu har været til stor hjælp til at lave bøsninger m.m., men jeg føler at den er lidt for svag når jeg arbejder i rustfri (i alu og messing er den super).

Derfor sælger jeg min kineserbænk og køber ligeledes en Boxford som afløser, alt sammen på faktura. Det er vel ikke ulovligt  ;D

Jeg skal give kr. 6000 plus moms for Boxford, så det må jo være fornuftigt.

Jens: tak for et fornuftig svar

j håndsted: get a life  ::)


/Svend

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Boxford 4 1/2" drejebænk
« Svar #4 Dato: April 20, 2010, 14:57:49 »
Hej
Ja det lyder yderst rimeligt, med prisen.

Den her koster en del mere :)
http://www.guloggratis.dk/maskiner/vaerktoj-arbejdsredskaber/drejebaenk/annonce/7651460

mvh jens
Husk altid at skille tingene ad.