Forfatter Emne: Fræsejern  (Læst 3616 gange)

Knud

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 90
Fræsejern
« Dato: Februar 04, 2021, 12:31:18 »
I mine gemmer fandt jeg sådan een.
Min fræsemaskine har MK3, så kan jeg måske finde noget som kan sætte jern og maskine sammen??

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Fræsejern
« Svar #1 Dato: Februar 04, 2021, 12:59:02 »
Hej Knud. Du skal lave en dorn med MK 3 med en tap til 27 mm og notgang og 12mm indvendig gevind i 12 mm. Der skal så være en bolt med en kraftig skive til at holde ende plans fræseren fast, og så lige et antræks gevind i toppen. Det må du kunne lave på drejebænk at noget 60 stål

Knud

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 90
Sv: Fræsejern
« Svar #2 Dato: Februar 04, 2021, 18:54:06 »
Hej Hans
Nå det mener du. Man siger jo at en dygtig mand kan lave godt arbejde på en dårlig drejebænk, og at en god drejebænk kan hjælpe en dårlig mand. men når man som jeg står med en kineser fra de tidlige firsere og selv ikke er nogen højtflyvende ørn, så synes jeg dit forslag presser mig hårdt. Jeg havde forestillet mig at sådan en dims var til salg et sted.
Men OK, jeg har tegnet lidt, se bare, men altså, en MK3 og mig, og min gamle bænk??
Er det sådan du tænker? Hvis ja, så prøver jeg, -jeg har da en affaldsspand, -med låg.

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1366
    • Frylunds Maskinforum
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

oleSV

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 94
Sv: Fræsejern
« Svar #4 Dato: Februar 04, 2021, 19:49:35 »
Kan al den snak this Old Tony gør om at dreje sådan nogen hjælpe lidt?

taper tooling for the mill

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Fræsejern
« Svar #5 Dato: Februar 04, 2021, 22:06:51 »
Hej Knud Jeg kender så lidt til dig, og alle de vise ord du kommer med. Jeg kan så tilføje at øvelse gør mester. Det er da muligt at den første ryger i brokkassen. Det har jeg også prøvet, jeg siger det bare ikke til nogen, men det er bare prøve igen og tredje gang er som bekendt lykkens gang  :)