Forfatter Emne: Værktøjsstål  (Læst 7299 gange)

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Værktøjsstål
« Svar #15 Dato: April 17, 2017, 17:08:03 »
Det eneste mål der rigtig skal passe på Dixon, er de to V-spor, dem lavede jeg i en opspænding (slet fræsede) ved at skifte mellem stykket på bommen, da jeg kun havde en fræser.

Men spændende hvad du kommer frem til, og får fabrikeret. ;D

Advarsel, jeg har godt 30 holdere, men er allerede ved at ærgre mig over jeg ikke lavede flere.  ;D ;D 
Husk altid at skille tingene ad.

Rathje

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 36
Sv: Værktøjsstål
« Svar #16 Dato: April 17, 2017, 23:35:44 »
Hej Tommy!

Spændende projekt, skal selv i gang med noget lignende, til en Storebro bænk. Jeg er dog en ren amatør, så det er måske lidt en stor mundfuld at gå i gang med, på den anden side kan man jo lige så godt starte med noget man kan bruge.  Du nævnte tegninger er det noget du evt vil dele.?

mvh. Rathje

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Værktøjsstål
« Svar #17 Dato: April 17, 2017, 23:54:16 »
Jens: OK OK - du fører på point.  ;D

Rathje: Jeg er med garanti lige så meget amatør som dig om ikke mere. ;D Men man er jo nødt til at sætte barren lidt højt. ;)
Du må inderligt gerne få tegningerne, men så skal jeg vist lige lave noget, som andre har en chance for at få noget ud af.
Det skal jeg nok få gjort, men du kan Google Tripan tool post  /  Tripan Tool holder først, så er tegningen nok nemmere at forstå.

He he. Så får jeg jo også nok at vide, hvis jeg er helt galt afmarcheret. ;D

PS. Der er noget youtube med "min guru" her, hvor du også kan se en Tripan (fire videoer):

       

           
       

Og noget mere her:
       

           
       

Og nej. Jeg har ingen shaper, så svalehalerne skal fræses, men det kan nu også godt lade sig gøre.
« Senest Redigeret: April 18, 2017, 00:32:35 af Tommy »
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.