Forfatter Emne: Zink belægning på gevind  (Læst 4821 gange)

Gordon

  • Gæst
Zink belægning på gevind
« Dato: Oktober 06, 2008, 08:53:06 »
Hjælp  :(

Er der nogen som kan hjælpe mig med et forslag til hvordan man undgår en ujævn belægning zink på et gevind - både ved ind. og udv. gevind.
Det drejer sig primært om gevind i plader op til 5 mm.
En evt. henvisning til en webside på engelsk vil være pragtfuld!

Gordon

Gordon

  • Gæst
Sv: Zink belægning på gevind
« Svar #1 Dato: December 10, 2008, 17:17:37 »
Det var godt jeg ikke holdt vejret mens jeg ventede :)
Jeg har funden frem til en løsning på hvordan man kan fremstille et gevind, som man kan være rimelig sikker passer efter en overfladebehandling med zink, krom, elpolering etc.

Dr. Metallic

  • Gæst
Sv: Zink belægning på gevind
« Svar #2 Dato: December 10, 2008, 22:25:10 »
Det var godt jeg ikke holdt vejret mens jeg ventede :)
Jeg har funden frem til en løsning på hvordan man kan fremstille et gevind, som man kan være rimelig sikker passer efter en overfladebehandling med zink, krom, elpolering etc.

Det er jeg meget interesseret i at høre, da vi i vindmøllebranchen døjer en del med bolte med ujævn belægning, og det er giver en del bøvl når vi skal spænde dem med 2000 NM. Enkelte bolte har været så stramme at når de var spændt 2000 NM, var de stadigt ikke i bund og sad og raslede  :o

Vores leverandør har fået en del tæsk for det  ;)

Gordon

  • Gæst
Sv: Zink belægning på gevind
« Svar #3 Dato: December 10, 2008, 23:14:07 »
Dr. Metalic,

Det jeg er kommet frem til er fra en del correspondence med USA og Indien. Et Indisk firma med store leverancer til bl.a. automobil industrien havde problemer med overfladebehandling af gevind komponenter og jeg måtte i "tænkeboxen". Det jeg vil sige med det er, at det jeg har skrevet er på engelsk. Hvordan er dit engelsk?

Du kan måske finde ud af hvordan du kommer i kontakt med mig gennem min personlig data herind (fra min hjemmeside) og jeg vil sende dig det jeg har (gratis). Det kan være dit job at oversætte det (hvis du finder det det værd), og fremlægge det herind  :D

Gordon

Dr. Metallic

  • Gæst
Sv: Zink belægning på gevind
« Svar #4 Dato: December 10, 2008, 23:39:27 »
Dr. Metalic,

Det jeg er kommet frem til er fra en del correspondence med USA og Indien. Et Indisk firma med store leverancer til bl.a. automobil industrien havde problemer med overfladebehandling af gevind komponenter og jeg måtte i "tænkeboxen". Det jeg vil sige med det er, at det jeg har skrevet er på engelsk. Hvordan er dit engelsk?

Du kan måske finde ud af hvordan du kommer i kontakt med mig gennem min personlig data herind (fra min hjemmeside) og jeg vil sende dig det jeg har (gratis). Det kan være dit job at oversætte det (hvis du finder det det værd), og fremlægge det herind  :D

Gordon

Bare kom med det... sendes til lilleaskehave@gmail.com