Forfatter Emne: Ophørsudsalg maskinfabrik  (Læst 5521 gange)

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1374
    • Frylunds Maskinforum
Ophørsudsalg maskinfabrik
« Dato: Juni 29, 2017, 11:49:33 »
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Bj@rne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 360
Sv: Ophørsudsalg maskinfabrik
« Svar #1 Dato: Juni 30, 2017, 22:49:32 »
Nogen herinde der har budprofil der?

Løbenummer 813 er ellers fin ;-)

Og så er der en del fine bænkboremaskiner, hvis der er nogen der byder vil jeg gerne have bud med på en.

Mvh

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Ophørsudsalg maskinfabrik
« Svar #2 Dato: Juni 30, 2017, 23:58:52 »
Jeg synes ikke rigtigt der er noget interessant på dén auktion. Måske lige den colchester bænk, og den Bridgeport-kopi fræser.

Synes bare altid det bliver nogle voldsomme priser på online auktioner.  Der sidder åbenbart nogle opkøbere. Det er bare underligt at de kan købe det forholdsvis dyrt, og så stadig tjene på det.

Jeg kan huske en lokal virksomhed som lukkede, der var der auktion på al deres udstyr. Og maskiner som sælges for 10K på dba, blev her solgt for 20k.   

Feks damonline og kj auktion har også noget spændende en gang imellem.

Mvh

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Ophørsudsalg maskinfabrik
« Svar #3 Dato: Juli 01, 2017, 07:52:00 »
Der er da en del spændende ting, havde det været i mit nærområde, kunne jeg godt have fundet på at smide et par bud.

Har handlet lidt med Campen aktioner, man skal så lige være opmærksom på, der ryger knap 50% oven i budprisen, med moms, salær, og hammeslagsgebyr. (dog er enkelte ting momsfrie)
Husk altid at skille tingene ad.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Ophørsudsalg maskinfabrik
« Svar #4 Dato: Juli 01, 2017, 11:39:09 »
Ja "spillemands pengene" til salær og moms ødelægger mange gode handler. :(

Var der nogen herinde, der fik købt værktøjsstål på den sidste KJ auktion. Det blev faktisk solgt billigt, men jeg syntes der var for meget "udenoms" med, så det alligevel blev for dyrt.
Men ligger det på lager et sted, så er jeg da køber til en del af det.  ;D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Bj@rne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 360
Sv: Ophørsudsalg maskinfabrik
« Svar #5 Dato: Juli 01, 2017, 15:56:13 »
Den her ser også fin ud https://campenauktioner.hibid.com/lot/32794897/metalh-vl-prema-03/?cpage=2&ref=catalog

Og de der Trapani og Clou bænkboremaskiner er sgu fine, herregud nu står de med bud mellem 250 og 400 kr, så det er ikke dårligt, heller ikke selvom man skulle havne på en tusse, vil 10 gange hellere have sådan en, end en harald skrald/Thansen kineser.

krudt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 147
Sv: Ophørsudsalg maskinfabrik
« Svar #6 Dato: Juli 02, 2017, 19:30:13 »
Jeg har tidligere været inde på KJ aktioner. Ting som har set ud til at være billige er steget meget i pris de sidste minutter. Husk at tillægge ca 45 % i salær og moms.
Hilsen Jørgen
Jørgen Neess

ibot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 227
Sv: Ophørsudsalg maskinfabrik
« Svar #7 Dato: Juli 04, 2017, 09:53:05 »
Og en god gammel kærvfræser fra Svend Jakobsen.

https://campenauktioner.hibid.com/lot/32794890/skivefr-ser-m-deling-16/?cpage=2&ref=catalog


Gad vide, hvad den gik for.

Dem har jeg nogle stykker af. Meget anvendelig til småting, og f.eks. tandhjulsfræsning.
Er der mon andre her, der har noget SJ?

Har også en af deres små SJ4 universalslibemaskiner. Meget handy  model.
Samt manual til denne, hvis nogen er interesseret i en kopi.





« Senest Redigeret: Juli 04, 2017, 09:56:07 af ibot »

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Ophørsudsalg maskinfabrik
« Svar #8 Dato: Juli 09, 2017, 16:48:34 »
Du har jo sikkert set det, men ellers er der en, der bl.a. søger en SJ manual på G&G.

https://www.guloggratis.dk/maskiner/vaerktoj-og-arbejdsredskaber/fraeser/annonce/37280185-manual-til-sj-kaervfraeser
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Rathje

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 36
Sv: Ophørsudsalg maskinfabrik
« Svar #9 Dato: Juli 09, 2017, 20:44:47 »
Gad vide hvem det er der opkøber alle disse ting, noget gik til ingen penge andet til fantasipriser. Jeg fik selv fingrene i en Clou søjleboremaskine og en bunke maskindele jeg ikke aner hvad er til(fulgte med til søjleboremaskinen, ved ikke hvorfor) Der er vist noget schaublin og noget til en Index. Hvis nogen skulle mangle..:)


Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1374
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Ophørsudsalg maskinfabrik
« Svar #10 Dato: Juli 09, 2017, 21:21:02 »
Schaublin lyder da interessant. :)

Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D