Forfatter Emne: Så gik jeg på efterløn  (Læst 4227 gange)

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Så gik jeg på efterløn
« Dato: Maj 02, 2022, 12:57:59 »
Så gik jeg på efterløn er fra 1/5, går på folkepension fra december. Men synes det kunne være dejligt at gå sommeren i møde, uden at skulle på arbejde :)
Foreløbig er der masser af opgaver med hus og have, vi har lige fået kloakken separat kloakeret, så nu er jeg ved at få styr på haven igen, der blev gravet ca 40 meter rende i græsplænen, samt lidt fliser der skal på plads igen.
Husk altid at skille tingene ad.

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Sv: Så gik jeg på efterløn
« Svar #1 Dato: Maj 02, 2022, 13:50:24 »
Tillykke med det Jens - så kan det være det bliver lidt tid til at stå ved drejebænken eller fræseren  :)

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Så gik jeg på efterløn
« Svar #2 Dato: Maj 02, 2022, 14:05:28 »
Stort tillykke med dette næste kapitel i dit liv. Godt du har noget at give dig til, så tiden ikke bliver lang. :)
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 435
Sv: Så gik jeg på efterløn
« Svar #3 Dato: Maj 02, 2022, 21:16:14 »
Tillykke
Så vare det ikke længe før end du undrer dig over hvordan du egentlig fik tid til at gå på arbejde  ;)
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

tk

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 109
Sv: Så gik jeg på efterløn
« Svar #4 Dato: Maj 12, 2022, 14:18:01 »
           

   Tillykke med din nye status.
  Det bliver et nyt liv. Men ikke med bedre tid. Nu får du virkeligt travlt, men du bestemmer selv
 farten. Ikke noget med en chef der spør`: Hvornår er den opgave færdig?.
 Jeg har selv været førtids pensionist i nogle år, og overgår til aldersrente nyder til februar 2023.

      Mvh. Teddy 
teddy

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Så gik jeg på efterløn
« Svar #5 Dato: Maj 12, 2022, 14:54:57 »
tak, indtil videre går det rigtig godt, jeg spare mest mulig med at udføre opgaverne, så der er noget til dårlige tider.
Så lige det med chefen, nu er det konen der rykker for opgavernes udførsel  :D

Er færdig med at genoprettet haven, efter vi har fået separat kloakeret, så må vi jo se hvad entreprenøren skal have for det..

I dag er jeg igang med at lave en skærm til havetraktoren, så der kan komme sideudkast på, normalt køre jeg med bioklip.
Før lånte jeg en slagleklipper med fra arbejde, til at slå noget græs uden for vores grund, som ligger brak, ellers kommer der så meget ukrudtsfrø ind til os.
Husk altid at skille tingene ad.

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Så gik jeg på efterløn
« Svar #6 Dato: Maj 13, 2022, 13:03:06 »
I må vel heller få et par billeder, ellers er det jo ikke sket  :D

Plastskærm og fjeder kostede knap 800 kr, blikskærmen kostede godt 500 kr, så den kunne jeg jo lige så godt selv lave..
Husk altid at skille tingene ad.

Villy

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 422
Sv: Så gik jeg på efterløn
« Svar #7 Dato: Maj 22, 2022, 08:56:27 »
Rigtig flot arb jens.... [th]
Jeg har rigeligt med arb liggende, så du ringer bare hvis du keder dig.... :)

Har bla en halv motorbund liggende hvor der er knækket en bolt.....En gammel ariel square four.....

Et frygteligt bekendskab....4 cyl..hvor de sidder i kvadrat.... >:( >:(

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Så gik jeg på efterløn
« Svar #8 Dato: Maj 22, 2022, 10:37:02 »
Jeg keder mig ikke, heldigvis har jeg en masse små opgaver der skal løses, bla. en opgradering af et barnebarns legehus.
En 4 cylinderes motor hvor stemplerne sidder i en kvadrat, det lyder spændende [th]
Husk altid at skille tingene ad.