Forfatter Emne: Et blankt lærred  (Læst 5397 gange)

oleSV

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 94
Et blankt lærred
« Dato: September 14, 2020, 22:42:47 »
Så er der endelig et værksted på vej til mig, lige nu er det bare et tomt rum, men over de næste adskillige år, håber jeg at få fyldt godt ud, dyksav, Søjleboremaskine, og en overfræser... Det er hvad jeg tager med mig.
Med en lofts højde på lige over 2 meter er det jo begrænset hvad jeg kan få ind, men jeg håber at få plads til en fræser og en metaldrejebænk, og en masse træværktøj med tiden.

Mit domæne bliver bagerst i garagen, CA 40 kvm, der er efter alt at dømme allerede lagt 380v ind, men ellers ved jeg ikke meget endnu.

Håber på at kunne komme ud og være heldig, når der er lidt håndører på kistebunden, og finde vanvittigt gode tilbud, og maskiner der skulle have været smidt ud som kan fås for det rene ingenting.
Hvad virkeligheden kommer til at byde på, bliver sikkert noget helt andet.


Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Et blankt lærred
« Svar #1 Dato: September 15, 2020, 08:53:40 »
Det bliver da dejligt. Hvis du sørger for at lave sådan at du kan have hjul under meget af det, så kan det du bruger mindst jo køres af vejen, når du ikke bruger det. :)
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Thomas

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 64
Sv: Et blankt lærred
« Svar #2 Dato: November 19, 2020, 09:32:22 »
Hej Ole.

At bygge et nyt værksted er som at være nyforelsket.

Og hjul er godt. Hvis du kigger nærmere efter, kan du se at en del af min filebænk er et ekstra bord jeg kan rulle ud midt på gulvet. Det er rart at have et mindre bord man kan gå rundt om. Jeg bruger det ret meget.
Husk at have bremser på mindst 2 af hjulene.

Mvh Thomas
Med venlig hilsen
Thomas

Villy

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 422
Sv: Et blankt lærred
« Svar #3 Dato: November 19, 2020, 20:53:06 »
Ja genial ide hvis man har brug for meget bord plads.... [th] ]flub[