Forfatter Emne: Slibning af kæber i centrerpatron  (Læst 3924 gange)

nølle

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 58
Slibning af kæber i centrerpatron
« Dato: December 25, 2012, 11:17:06 »
hvad for nogle slibestifter kan bruges ( holde) til at slibe kæberne med, og hvor kan man få dem , for jeg regner ikke med at dem fra f.eksl biltema kan bruges

p.s jeg vil bruge en luft hurtig sliber

god jul og godt nytår

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Slibning af kæber i centrerpatron
« Svar #1 Dato: December 25, 2012, 11:57:37 »
Jeg har brugt nogle Pferd slibestift, det er  rigtig god kvalitet.
(Jeg synes det er bedst, at bruge en smal slibestift)
Som dem her, kunne ikke lige finde den smalle model.
http://www.kjv.dk/katalog/vaerktoj/slibning/hvaessesten_stifter/?filter1=&filter2=&filter3=&filter4=&filter5=&page=

Biltema har nu også ofter nogle gode produkter, til en god pris.

Husk at spænde samme vej, med spænderingen, som når du skal spænde på emnet.
Du kan evt bore huller i kløerne, så spænderingen kan sidde for uden, hvis de skal slibes ud indvending.
mvh jens
« Senest Redigeret: December 25, 2012, 12:05:27 af jens »
Husk altid at skille tingene ad.

nølle

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 58
Sv: Slibning af kæber i centrerpatron
« Svar #2 Dato: December 27, 2012, 00:03:21 »
Er det ikke bedre at skrue kæberne helt sammen og slibe udvendigt først,eller skal jeg sætte et stykke akselstål i patronen  og hvor får man en ring fra der er nøjagtig og stor nok

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Slibning af kæber i centrerpatron
« Svar #3 Dato: December 27, 2012, 05:29:49 »
Du behøves ikke at slibe dem udvendig først, men gør du det skal du også have ringen siddende udvendigt, man skal altid spænde samme vej, når man sliber/udbore kløerne, som når emnet skal spændes op.

Hvor du findes spænderinge, har du ikke noget liggende du kan udbore, så det kan komme til at passe?

Der var på et tidspunkt, et billede af en smart spændering, her i fora kunne ikke lige finde den, måske andre brugere kan hitte den.
Det var noget med, at der var tre huller, som kløerne passede ind i, så man slap for at bore i kløerne, som på det billede jeg viste.

mvh jens
Husk altid at skille tingene ad.