Forfatter Emne: ALU polering  (Læst 4322 gange)

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
ALU polering
« Dato: Januar 09, 2016, 21:44:21 »
Jeg har en 4 takt moter fra en honda cd 50. Knallert. Den skal jeg have adskilt og alt alu skal poleres så det ligner nyt. Hvor dan gør man det ,er det med polerskive eller er det en syrebehandling

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: ALU polering
« Svar #1 Dato: Januar 09, 2016, 22:05:29 »
Jeg har poleret aluminium, (dog ikke en motorblok) jeg brugte en almindelig kludeskive, og så noget polerevoks til aluminium, det blev spejlblankt.
Husk altid at skille tingene ad.

SZIM

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 45
Sv: ALU polering
« Svar #2 Dato: Januar 10, 2016, 06:24:54 »
Hej.

Jeg gør det lidt i ældre Bsa og Triumph motorcykler, købte for nogle år siden en poler maskine hos AJ Engros A/S, man køber så 3 forskellige klude skiver og 3 forskellige slags voks. Man filer og sliber mærker og ujævnheder væk først og så starter man med det groveste voks først o.s.v. Har poleret både motorblokke hjulnav og karburatorer det bliver fint alt efter hvor god eller dårlig overfladen var i forvejen.
Det er et værre svinearbejde man skal have både maske og skærm på, har svejset et rør på et lastvogns fælg hvor jeg har monteret poler maskinen, kører den udenfor når jeg polerer.

M.v.h.
SZIM     

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: ALU polering
« Svar #3 Dato: Januar 10, 2016, 17:06:14 »
Tak så må jeg i gang med de store armbevægelser. Hvor køber man polervoks til alu

SZIM

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 45
Sv: ALU polering
« Svar #4 Dato: Januar 10, 2016, 17:47:02 »
Jeg købte det hele hos AJ Engros, men har set det flere steder på nettet.

SZIM

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 436
Sv: ALU polering
« Svar #5 Dato: Januar 10, 2016, 18:15:39 »
hvis du kommer omkring århus indimellem så er du velkommen til at låne maskine og polermidler, bor selv i Hjortshøj lidt nord for Århus.

Mvh
Martin
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.