Forfatter Emne: Mit lille værksted  (Læst 5313 gange)

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Mit lille værksted
« Dato: November 13, 2021, 15:34:04 »
Hejsa,

Det er jo mindre end 1 år siden jeg begyndte på at lave mig et værksted og købe grej, så der er andre der har - skal vi kalde det - mere professionelle værksteder  ;D men jeg er glad for hvad jeg har nået indtil nu  :)

Her er et par billeder. Der er ikke noget billede af min drejebænk, for sådan én har jeg ikke endnu  ;)

På billederne af håndtaget på Z-aksen og min DRO har jeg kørt 5 omgange (á 2mm) for lige at teste hvor godt det passer sammen. Det kan man vist ikke klage over  :)

Beklager at billederne vender forkert. Appel og andre systemer er ikke altid kompatible  >:(

Hilsen Kenneth

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Mit lille værksted
« Svar #1 Dato: November 13, 2021, 18:08:34 »
Fin start - og sikken orden. [th]
Det ser ud til, at vi inden længe og når du får en drejebænk, kommer i  samme klub: "Os med for små værksteder". ;D

Jeg kom til at tænke på, om der er kuglespindler i din fræser, eller om det er trapezgevind som os andre "dødelige" [quest] ;) Jeg tror ikke, det står nogen steder.
Er du tilfreds med stivheden i "svalehale søjlen" [quest] Min har desværre den temmelig lave "ruflegrænse" som alle rundsøjlefræsere lider af.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Mit lille værksted
« Svar #2 Dato: November 26, 2021, 17:42:11 »
det ser fint ud. og så må vi håbe at du snart får en drejebænk

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Sv: Mit lille værksted
« Svar #3 Dato: November 26, 2021, 19:51:22 »
Takker :)

Ja håber også på en drejebænk - vi må se hvad fremtiden bringer :)

Jeg har almindelig trapetzgevind i min, for kuglespindler var for dyre(kan købes som tilvalg til 9000,-). Der er meget man kan købe som tilvalg, men det meste er alt for dyrt til mig.

Stivheden kan jeg ikke rigtigt vurdere for jeg har ikke noget at sammenligne med :) Hvis du forklarer mig hvordan jeg kan “teste”, så prøver jeg det gerne af, men tænker at det er noget man skal “føle” når man står ved maskinen?

Hilsen Kenneth




Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Mit lille værksted
« Svar #4 Dato: November 27, 2021, 14:20:29 »
Takker :)

Ja håber også på en drejebænk - vi må se hvad fremtiden bringer :)

Jeg har almindelig trapetzgevind i min, for kuglespindler var for dyre(kan købes som tilvalg til 9000,-). Der er meget man kan købe som tilvalg, men det meste er alt for dyrt til mig.

Stivheden kan jeg ikke rigtigt vurdere for jeg har ikke noget at sammenligne med :) Hvis du forklarer mig hvordan jeg kan “teste”, så prøver jeg det gerne af, men tænker at det er noget man skal “føle” når man står ved maskinen?

Hilsen Kenneth

OK [th] Jeg havde bare set billeder af en som din med kuglespindler - men til den pris forstår jeg godt dit valg. ;)

Ja stivheden (jo hårdt den vil arbejde uden at "rufle") er self. svært uden sammenligning. Jeg har prøvet en Rothwerk med firkantsøjle (husker ikke nummeret) men den var nu ikke bedre end min egen. Derfor undrer det lidt, at Stefan Gotteswinter tilsyneladende kan lave alt på hans uden at have problemer. På Youtube er der også en del, men de "snyder" ofte og demonstrerer med aluminium. ;)
Pris og kvalitet følges nok nogenlunde der også. ;)
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.