Debat Forum > 3D print, tips og tricks

Så blev der 3D printet en SK30 holder

(1/3) > >>

Kenneth:
Halløjsa

3D print er en genial ting, og specielt når man bare kan downloade de ting andre har lavet. Her ses en 9-stk holder til BT/SK30. Din 2080 er den heldigvis også høj nok til  [th]

Tager ca. 9 timer at printe på den “groveste” indstilling (0,3mm draft).

EDIT: STL fil tilføjet

JensOC:
Troede ikke det tog så lang tid, hvis jeg havde brug for sådan en holder ville jeg nok
lave den i træ,(tre som man siger på Sjælland) og male den, så kunne ingen se forskel.

Mvh JensOC

Kenneth:
Tiden er ikke et problem - den står jo bare og kører :)

Men ja, jeg bliver ofte også overrasket over hvor lang tid det tager.

Hilsen Kenneth

oleSV:

--- Citat fra: Kenneth efter Februar 14, 2022, 20:45:21 ---Tiden er ikke et problem - den står jo bare og kører :)

Men ja, jeg bliver ofte også overrasket over hvor lang tid det tager.

Hilsen Kenneth

--- Afslutning på citat ---
Er det ikke ligesom at lade en elbil, mange er bange for at det tager 8 timer i garagen, men rigtig mange med en elbil mener at det tager 5 sekunder, for det er den tid man bruger på at sætte den til, og så er den klar igen om morgenen

Kenneth:

--- Citat fra: oleSV efter Februar 14, 2022, 21:16:56 ---
--- Citat fra: Kenneth efter Februar 14, 2022, 20:45:21 ---Tiden er ikke et problem - den står jo bare og kører :)

Men ja, jeg bliver ofte også overrasket over hvor lang tid det tager.

Hilsen Kenneth

--- Afslutning på citat ---
Er det ikke ligesom at lade en elbil, mange er bange for at det tager 8 timer i garagen, men rigtig mange med en elbil mener at det tager 5 sekunder, for det er den tid man bruger på at sætte den til, og så er den klar igen om morgenen

--- Afslutning på citat ---

Jo det er helt klart sådan det er. Det eneste tidspunkt det irriterer mig på er når jeg skal rinte flere ting, eller hvis jeg venter på noget der er ved at blive printet.

Med de ting jeg selv tegner er det ofte prototyperne der tager langt den største del af tiden  :o

Hilsen Kenneth

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version