Forfatter Emne: Hvordan opbevarer I jeres udstyr?  (Læst 4912 gange)

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Hvordan opbevarer I jeres udstyr?
« Dato: Juni 18, 2021, 09:26:59 »
Hej,

Jeg har set mange indlæg igennem i dette underforum, men jeg kunne godt bruge mere inspiration til opbevaring.

Jeg har PT kun en fræser, men alt grejet til den fylder godt op. Alt fra delebord (heldigvis kun på 20kg) til file, fræsere, måleværktøj mv.

Jeg har ikke millioner på kontoen til deciderede værktøjsskabe, men vis gerne frem hvad I bruger - så må jeg vente med at handle hvis jeg bliver inspireret til noget dyrt  :)

Hilsen Kenneth

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Hvordan opbevarer I jeres udstyr?
« Svar #1 Dato: Juni 18, 2021, 10:13:19 »
Jeg har bygget en reol op af galvaniserede profiler, og brugt støbekrydsfiner som hylder, købt brugt på DBA, så har jeg lavet låger af tagkrydsfiner, det fungere fint.
Jeg valgte at bygge selv, for at spare lidt penge, og så for at kunne få lige nøjagtig den højde, bredde, og dybde der passer til mit meget lille værksted.
Her for ikke så længe side lavede jeg et lille skab, hvor jeg har sat sortimentskasser i, det er fantastisk til alle smådimserne.
« Senest Redigeret: Juni 18, 2021, 10:22:34 af jens »
Husk altid at skille tingene ad.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Hvordan opbevarer I jeres udstyr?
« Svar #2 Dato: Juni 18, 2021, 20:46:17 »
Det er svært, da det kommer meget an på størrelsen på din maskine, og så altså tilbehøret

Har du meget plads, så kan jeg varmt anbefale Lista skuffeskabe.  De fylder som oftest 74x74cm, men der kan ligge utrolig meget i dem, - selvfølgelig afhængig af dybden på skufferne, og de kan variere meget.
Jeg har nogle af dem, og havde jeg ikke dem, så havde jeg jeg alvorlige plads problemer

Samtidig bruges de til filebænk/arbejdsbord og stander for min bænkboremaskine.  De fleste hylder kan klare 220kg, så man kan bare fylde i dem.

Af det tilbehør jeg oftest bruger på maskinerne, og som er 'let', der har jeg en lille skuffevogn, som jeg kan skubbe rundt fra maskine til maskine (altså få meter)
Men det er meget handy. Og dejligt at have noget at ligge det af på, imens det bruges.
I denne har jeg tegnet og 3D printet en del holdere til værktøjet, så det ligger fint til rette. (Mangler stadig til noget af det)

Vedhæfter et par billeder som eksempel..

Jeg kan godt lide at al værktøj har sin faste plads, - det er meget nemt når man skal bruge det. Man skal aldrig lede efter det

Ps. Lista er ekstremt dyrt fra ny. Så du skal lede på brugtmarked.
Der kan man finde dem fra et par tusinde op opefter. Men de holder i generationer.
Schweizisk kvalitet.




Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk

« Senest Redigeret: Juni 18, 2021, 20:49:58 af RH »

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Hvordan opbevarer I jeres udstyr?
« Svar #3 Dato: Juni 18, 2021, 21:15:47 »
Ingen tvivl om at Lista skuffeskabe er en super løsning, de er dog ikke nemme at finde i brugt.
Jeg har et Lista skuffe skab under min drejebænk, var heldig at finde et der kun var 60 cm i dybden.
Husk altid at skille tingene ad.

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Sv: Hvordan opbevarer I jeres udstyr?
« Svar #4 Dato: Juni 18, 2021, 23:28:04 »
Tak for svarene. Jeg har også set Lista skabe og lignende brugt til mindre formuer  :)

Jeg må se hvad jeg kan få råd til  ]kr[

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Hvordan opbevarer I jeres udstyr?
« Svar #5 Dato: Juni 18, 2021, 23:49:50 »
Der er af og til Lista og Bott/Finnerup skabe til salg. 
Evt kig. Div auktionshuse.

Jeg har købt mine for 1000~2000kr, så de kan sagtens findes til rimelige penge.
Et par af dem fyldt med de røde inddelinger til bor osv.

Køber man skuffeskabe for billigt, så er styre skinnerne alt for klein lavet. Og de kan ikke bære særlig stor vægt

Til småting går det selvfølgelig an

Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk


Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Hvordan opbevarer I jeres udstyr?
« Svar #6 Dato: Juni 19, 2021, 12:13:38 »
Ja jeg har også et par stykker, men jeg har sat hjul på så er de til at flytte ved rengøring

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Hvordan opbevarer I jeres udstyr?
« Svar #7 Dato: Juni 19, 2021, 16:20:34 »
Så lige denne på fjæsen. Det er sku billigt men helt i Vinderup. :D

Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Hvordan opbevarer I jeres udstyr?
« Svar #8 Dato: Juni 19, 2021, 21:52:55 »
Ja det var et fint skab til de små ting

Arkivskabe er også tit meget billige, og fine til lidt større, og ikke alt for tunge ting.

Det brugte jeg selv i starten

Disse på facebook ser fine ud, og ikke nær så dybe som alm. Arkivskabe til hængemapper

Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk