Debat Forum > Selvgjort er velgjort.

Plasmaskære vogn

<< < (2/3) > >>

Neubert:
Hvis det bliver aktuelt med stepper motor eller servo motor så har jeg en servo motor på lager, om den kan bruges ved jeg naturligvis ikke.
Udover det så spændende projekt du er i gang med der  [th] :)

jens:

--- Citat fra: Neubert efter Juni 27, 2022, 23:08:19 ---Hvis det bliver aktuelt med stepper motor eller servo motor så har jeg en servo motor på lager, om den kan bruges ved jeg naturligvis ikke.
Udover det så spændende projekt du er i gang med der  [th] :)

--- Afslutning på citat ---
Det lyder godt [th]     prøver først lige med det jeg har..

Neubert:

--- Citat fra: jens efter Juni 28, 2022, 00:20:05 ---
--- Citat fra: Neubert efter Juni 27, 2022, 23:08:19 ---Hvis det bliver aktuelt med stepper motor eller servo motor så har jeg en servo motor på lager, om den kan bruges ved jeg naturligvis ikke.
Udover det så spændende projekt du er i gang med der  [th] :)

--- Afslutning på citat ---
Det lyder godt [th]     prøver først lige med det jeg har..

--- Afslutning på citat ---
Helt i orden, du giver bare lyd hvis det bliver relevant, den løber ingen steder  :)

jens:
Så fik jeg lavet en opdatering på motoren, så nu kan den køre fra næsten nul - 2 meter pr minut.
Jeg købte en Dewalt boremaskine med 2 gear på DBA, den har en metalhals så den er nem at spænde fast.
Håndtaget blev savet af, så den ikke fylder så meget, jeg købte en DC/DC stepdown på ebay til at regulere hastigheden, og så en batteri adabter (ebay)så kan jeg bruge et af mine Makita batterier.
Prøvede lige at skære i noget 24mm stål her i dag, det gik fint, bare ikke med træklodser som opklodsning det gav lidt "røg i køkkenet"  :D

jens:
Lavede en video, hvor jeg skære 24mm stålplade, dog blev den ikke super god..
                                   https://youtube.com/watch?v=RhvqLA2BSY8                    

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version