Forfatter Emne: Multifix på Boxford drejebænk?  (Læst 3249 gange)

Sako75

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 33
Multifix på Boxford drejebænk?
« Dato: Maj 10, 2022, 19:46:07 »
Jeg er langt om længe kommet så langt som at skulle til at bestille en multifix værktøjsholder til min Boxford AUD
Når jeg gennemgår det skema PeWe Tools har lavet ligger model A til at passe, men også KUN lige, højden af det skærende værktøj passer inden for 0.1 mm. vil gerne have den så stor som mulig så den kan passe på en anden drejebænk over tid.
Jeg mener en gang at have læst at der er et par stykker herinde der har multifix på deres Bosford's men kan ikke finde de indlæg...
Så i må meget gerne komme på banen med hvilken størrelse i har sat på jeres.

På forhånd tak!

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Multifix på Boxford drejebænk?
« Svar #1 Dato: Maj 10, 2022, 19:53:11 »
Hvis du påtænker at købe en større maskine på sigt, - og du helt eksakt ved hvilken maskine du så ønsker.  Så kan du evt fjerne forsætterslæden, og klodse grundholderen op, så du kommer i pinolhøjde.

Pinolhøjden bør kunne opnås med dit drejestål, når sideholderen sidder i midten af dens vandring på grundholderen

Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk


Sako75

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 33
Sv: Multifix på Boxford drejebænk?
« Svar #2 Dato: Maj 10, 2022, 19:58:31 »
Hvis du påtænker at købe en større maskine på sigt, - og du helt eksakt ved hvilken maskine du så ønsker.  Så kan du evt fjerne forsætterslæden, og klodse grundholderen op, så du kommer i pinolhøjde.

Pinolhøjden bør kunne opnås med dit drejestål, når sideholderen sidder i midten af dens vandring på grundholderen

Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk

Ved ikke hvilken jeg skal have på sigt, men den skal helt sikkert være større en den jeg hr nu. Jeg vil gerne beholde forsætterslæden så jeg stadig kan lave en konisk dims :-)

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Sv: Multifix på Boxford drejebænk?
« Svar #3 Dato: Maj 11, 2022, 13:51:25 »
Koniske dimser er svære at undvære :)

Hvis du ikke vil undvære fortsætterslæden så er eneste løsning nok at vælge den største der kan være der - og det ser ud til at du er heldig hvis den LIGE kan være der  :o

Hilsen Kenneth


jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Multifix på Boxford drejebænk?
« Svar #4 Dato: Maj 11, 2022, 14:43:36 »
Du kunne jo også lave en kombination, så du laver en blok så den nye stålholder, bliver monteret direkte på tværslæden, og så kan du skifte til fortsætteren når du skal dreje konisk og så bare bruge den faste stålholder, for det er vel ikke så ofte du drejer konisk.
Jeg lavede en blok for at undgå fortsætteren på min Boxford, den bliver en del stivere, men jeg har nu mest fortsætteren på alligevel, da den giver nogle gode justeringsmuligheder.
Den optimale løsning er nu nok at købe en hurtigskiftholder der passer til maskinen, medmindre der er en ny større bænk lige på trapperne.

Lidt billeder af min blok til hurtigskiftsholderen..
Husk at lav blokken så der er plads til stålholderen kan komme under selve underkant af centerblokken.
(det missede jeg i første udgave  ;D )
« Senest Redigeret: Maj 12, 2022, 09:13:46 af jens »
Husk altid at skille tingene ad.