Forfatter Emne: Er I alle i haven?  (Læst 7136 gange)

JensOC

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 440
Sv: Er I alle i haven?
« Svar #15 Dato: Marts 08, 2022, 14:45:19 »
Stakkels Tommy hvis HansI. får ret.
Læs hodjasblog.one på Nettet

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Er I alle i haven?
« Svar #16 Dato: Marts 09, 2022, 08:32:03 »
Tommy. Mår de engang bliver gift. Du kan godt glemme alt om din drejebænk for den får du ikke brug for. Så køber de et lille hus ved skov kanten, med udsigt over fjorden. Og der skal laves samtalekøkken to badeværelser og mindst 4 skillevæge skal fjernes eller flyttes og gulvvarme over det hele. Og det kan bedstefar Tommy gå og hygge sig med i et års tid. Og når du så er blevet en træt gammel mand, så skal de skilles. Hverdagen er blevet kedelig og ensformig, og huset bliver sat tilsalg, og du for din garage fuldt op med brugte møbler, for det skal være et sted  ]tks[

Hans - Dit mellemnavn skulle jo være "den evige optimist". :D
Tænk nu på, at de alle fem har arvet min kones gener.
Jeg er helt sikker på, at de helt lige som hende finder en mand, som kan alt, ved alt, gør alt det rigtige og som de aldrig kunne finde på at lade sig skille fra, fordi han bruger alle kræfter på at gøre  deres liv til en dans på roser.  8)  :D :D :D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Er I alle i haven?
« Svar #17 Dato: Marts 10, 2022, 14:31:54 »
Ja Tommy du er et godt menneske, det har jeg altid sagt. når jeg skriver min lille historie så er det ud fra lands plan. De unge roder rundt idet med dine og mine børn. Tvangsauktion og luksus fælde med meget mere. De unge vil det hele og har kun råd til det halve. Da du og jeg var ung købte vi kun for de penge vi havde i pungen. Da jeg blev gift for 45 år siden fik jeg at vide at hun var den klogeste og var 3 år ælder end jeg og der for vidste mere, og det råd har jeg altid fulgt. Nu da emnet går på have hjælp så har jeg da fået lidt gennem ført  8)

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Sv: Er I alle i haven?
« Svar #18 Dato: Marts 10, 2022, 16:22:18 »
Hans det er dejligt at vide at din generation købte hus uden at låne til det - det
må være alle de skattefrie penge 😉

Hilsen Kenneth


jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Er I alle i haven?
« Svar #19 Dato: Marts 10, 2022, 17:30:50 »
Hans det er dejligt at vide at din generation købte hus uden at låne til det - det
må være alle de skattefrie penge 😉

Hilsen Kenneth

Ja kreditforeningen er en dum forening, med et alt for højt medlemskontingent  ;D
Husk altid at skille tingene ad.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Er I alle i haven?
« Svar #20 Dato: Marts 10, 2022, 19:23:05 »
Ja Kenneth Inflationen er skatte fri. Jeg solgte et hus i 2006 den gang at huspriser var helt i top, jeg havde betalt renter og afdrag i 30 år. Huset var blevet for stort og børn havde forladt reden, Grunden 1623 kvartmeter havde jeg købt år tilbage som en investering og nu kunne jeg så selv bruge den til nyt hus. så jeg har en stor have   

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Sv: Er I alle i haven?
« Svar #21 Dato: Marts 10, 2022, 21:37:21 »
Ja Kenneth Inflationen er skatte fri. Jeg solgte et hus i 2006 den gang at huspriser var helt i top, jeg havde betalt renter og afdrag i 30 år. Huset var blevet for stort og børn havde forladt reden, Grunden 1623 kvartmeter havde jeg købt år tilbage som en investering og nu kunne jeg så selv bruge den til nyt hus. så jeg har en stor have

Ok, så misforstod jeg dig - jeg troede du skrev at du kun brugte de penge du havde på lommen  ;)

Hilsen Kenneth

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Er I alle i haven?
« Svar #22 Dato: Marts 11, 2022, 02:25:05 »
Hvorfor skal det hele nu drejes rundt, skidt med det hus der bor jeg. Jeg vil vise en robot plæneklipper, et moderne teknologi kører hver dag og fylder selv strøm på og tager nye ture fra morgen til aften fra april til november. I plejer at være meget mere teknisk interesse. Ja jeg ved godt at der kunne købes en god drejebænk for hvad sådan en koster, men drejebænk har jeg, og den kan ikke slå græs. Og så har vi her i kvarteret nogen dagplejer børn. De syntes barer den ser så sjovt og hyggelig ud . De ved godt at de må ikke rører ved den

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Sv: Er I alle i haven?
« Svar #23 Dato: Marts 11, 2022, 13:23:50 »
Hvorfor skal det hele nu drejes rundt, skidt med det hus der bor jeg. Jeg vil vise en robot plæneklipper, et moderne teknologi kører hver dag og fylder selv strøm på og tager nye ture fra morgen til aften fra april til november. I plejer at være meget mere teknisk interesse. Ja jeg ved godt at der kunne købes en god drejebænk for hvad sådan en koster, men drejebænk har jeg, og den kan ikke slå græs. Og så har vi her i kvarteret nogen dagplejer børn. De syntes barer den ser så sjovt og hyggelig ud . De ved godt at de må ikke rører ved den

Jeg skulle da bare drille dig lidt fordi du skrev "Da du og jeg var ung købte vi kun for de penge vi havde i pungen" - hver gang folk er "åh så fornuftige" med penge så skal man bare spørge dem om de også køber deres bil og hus kontant, for så falder det lidt til jorden  ;)

Det burde ikke være fremmet for dig at tingene nogle gange ikke opfattes som afsenderen har ment dem, og mit var bare ment som lidt sjov her i "altmuligt" tråden. Jeg skal nok lade være med at skrive mere om det nu  :)

Og hav en god weekend Hans

Hilsen Kenneth

JensOC

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 440
Sv: Er I alle i haven?
« Svar #24 Dato: Marts 11, 2022, 14:37:29 »
Jeg vil ikke involveres i jeres økonomiske betragtninger, bare sige nå.
Jeg vil skrive lidt om at kvaje sig, det er altid morsom når det er andre der kvajer sig.
Jeg har undervist lidt i fejlfinding, og havde det motto.

 Tro aldrig at noget er iorden før du selv har kontrolleret det, selv om det er helt nyt.

Nu jeg er blevet færdig med min båndsliber skulle der jo strøm på, og i guder sikken larm
den motor lavede, hvad så ? Skille motoren ad kikke på lejer og opkaste alle mulige teorier
indtil jeg fandt ud af at den kørte på 2 faser og nul, en idiot havde lavet et " Tre faset forlænger
kabel" med To faser og nul, og det er ikke mig, jeg satte det bare til og glemte mit motto, ØV.

Mvh JensOC
Læs hodjasblog.one på Nettet

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Sv: Er I alle i haven?
« Svar #25 Dato: Marts 11, 2022, 14:46:18 »
Er helt enig Jens - "don't expect - inspect" er mit motto, selvom jeg ikke altid kan leve op til det :)

Nogle fejl er svære at finde - specielt når man går ud fra at sådan noget som et kabel er i orden  :o

Hilsen Kenneth

JensOC

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 440
Sv: Er I alle i haven?
« Svar #26 Dato: Marts 11, 2022, 14:55:10 »
Kabel ja Midtkraft havde engang et kabel hvor fase følgen ikke var den samme i
begge ender NKT undersøgte ok erkendte at det var rigtig, men da det var rigtig
mange penge og de ville garantere at det nok skulle holde, blev man enige om at
se tiden an, med vedvarende garanti fra NKT, hvordan det kunne lade sig gøre at
producer et snoet kabel ???????????????
Læs hodjasblog.one på Nettet

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Er I alle i haven?
« Svar #27 Dato: Marts 11, 2022, 15:53:15 »
Jeg har faktisk været med til at grave et par kilometer alu højspændingskabel ned som forsyning til et feriecenter. For så at finde ud af, at der kun var "hul i gennem" til de to faser. :o
Heldigvis kunne man pejle stedet, så der skulle ikke graves så meget - men altså! Ikke engang JensOC i hans velmagtsdage tjekker da om der er gennemgang i kabel, som stadig står på tromler.8) Jeg gjorde i hvert fald ikke, og har heller ikke vænnet mig til at gøre det siden. - Shit happens. :D

PS JensOC. Var det før eller efter det med motoren, at du smed den stakkels båndsliber på gulvet og bulede skjoldet [quest]  ;D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

JensOC

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 440
Sv: Er I alle i haven?
« Svar #28 Dato: Marts 11, 2022, 16:23:04 »
"Var det før eller efter det med motoren, at du smed den stakkels båndsliber på gulvet og bulede skjoldet."
Det var før, jeg havde lavet alt det mekaniske, så den skulle flyttes ind på Fabrik2, så den blev hængt op
i min mobil kran med en vægt imellem som viste 44,5kg og så smuttede den ud af krogen, stor bule at banke
ud, og da jeg ikke kan få kranen ind i Fabrik2 blev den læsset på en rulle vogn og hejset op med en talje til en
bjælke i loftet, det er noget besværligt når man ikke kan løfte så meget, men sikkert meget sundt for ryggen,
jeg husker hvor du klage dig, da du var på besøg sidst. ]tks[

Mvh JensOC
Ps: Den første opgave blev at slibe 4-5 hundred dele af kløerne til 250mm kloplan, så nu passer de.
« Senest Redigeret: Marts 11, 2022, 16:27:07 af JensOC »
Læs hodjasblog.one på Nettet

Chrismark

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 85
Sv: Er I alle i haven?
« Svar #29 Dato: Marts 13, 2022, 12:23:21 »
Tja, jeg fik akut behov for drejebænk i forbindelse med og save brænde. :)

Saven vil på tros af nysleben kæde ikke save ????????????

Så kikkede jeg på klingen og SKAL SKIFTES !
Nu sider der en kædestrammer plade på nittet. Her måtte jeg dreje en ny hul nitte og montere. Brugte stål kugle til ehh ja nittning.