Forfatter Emne: Hmm, er 0.07mm rundløb ok?!?  (Læst 2776 gange)

Kenneth

• Hero Member
Hmm, er 0.07mm rundløb ok?!?
« Dato: November 22, 2025, 10:35:32 »
Hejsa,

Jeg dummede mig noget så gevaldigt med mit nye hurtigskift. Jeg skulle montere en 3D printet ring med magneter på spindlen så jeg kan få omdrejningstæller på, og jeg slog den på med en gummihammer. Der skulle lidt flere kræfter til end jeg havde forventet, og da jeg var færdig var det helt galt. Jeg havede et rundløb på 0.4mm!!! Jeg skulle selvfølgelig have presset ringen med magneterne på i stedet for  :o

Jeg afmonterede hurtigskiftet og rettede kuglelejet op efter bedste evne.  Jeg har nu rundløb oå 0,07mm målt som på billedet. Er det ok? Kan jeg måle rundkøbet bedre på anden vis?

Hilsen Kenneth

Kenneth

• Hero Member
Sv: Hmm, er 0.07mm rundløb ok?!?
« Svar #1 Dato: November 22, 2025, 19:28:59 »
Jeg svarer lige selv - kunne ikke huske det men det nederste kugleleje skal åbenbart ramme en skulder. Det tjekker jeg lige at det gør inden jeg undersøger videre.

Hilsen Kenneth

Villy

• Hero Member
« Svar #2 Dato: November 23, 2025, 09:39:12 »
Hmmm mener mit er på .04 og det er da fint til det jeg går og laver.....Kommer jo an på opgaven og hva du ellers skal bruge det til.....mvh

Kenneth

• Hero Member
« Svar #3 Dato: November 23, 2025, 13:05:33 »
Tak Villy,

Ja jeg er jo heller ikke sikker på jeg får det meget bedre - og hvis det koster mig nogle få hundrededele at få hurtigskift på så kan jeg også godt leve med det  :)

At kunne skifte værktøj på 5 sekunder er bare lykken!

Hilsen Kenneth

Villy

• Hero Member
« Svar #4 Dato: November 23, 2025, 14:04:02 »
Ja præcis.....Hurtig skift er guld værd.... [th] ]kr[