Forfatter Emne: Skriver for 1. gang i frylundsmaskinforum  (Læst 2689 gange)

Birkehøjgård

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
Skriver for 1. gang i frylundsmaskinforum
« Dato: December 02, 2022, 21:01:08 »
Goddag til læsere i dette Forum fra Nordvest Sjælland

Jeg har en Meuser drejebænk MOl-32221 vist kendt som M1
En for mig heftig en af slagsen! Det skyldes, at jeg aldrig har haft uddannelse til sådan en fætter.
Som landmand; indgår værktøj og maskiner ret ofte hånd i hånd med hinanden, og for nogen mere end andre. Jeg har valgt den lidt mere nørdede og autodidakt tilgang, og finder stor tilfredshed i dette.
Lige nu søger jeg et vinkelplan samt en slags forsætterslæde så jeg kunne bruge drejebænken til mindre fræseropgaver og boreropgave - jeg har en meget stor maskinskruestik, som jeg forestiller mig skulle operere vertikalt foran min centerpatron i op/ned bevægelsen, mon ikke det kan lade sig gøre? Sidevejs bevægelse sker igennem drejebænkens horisontale retning med den rette gearindstilling  -tænker jeg.
Jeg har en mailadresse  birkehojgaard@gmail.com  som evt. kunne være bindeled til en der ville hjælpe mig på vej! Men ellers er dette Forum ganske udemærket, og naturligvis en teaser til alle som læser her..
Mvh Birkehojgaard ✔️
« Senest Redigeret: December 03, 2022, 00:25:47 af Birkehøjgård »
Den glade amatør Frank
🔩🔧⚙️🔨

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Skriver for 1. gang i frylundsmaskinforum
« Svar #1 Dato: December 03, 2022, 00:14:36 »
Hej og velkommen på siden  :)
Nu kender jeg ikke lige sådan en drejebænk, så ved ikke om det her "krydsbord" er for stort.
Er det ikke det kunne det være en mulighed, sammen med et vinkelplan.

Har intet med annoncen at gøre og synes hans ting plejer a være ret dyre, men lige krydsbordet er nok en ok pris, han har sikkert også et vinkelplan.
https://www.dba.dk/krydsord-med-1-akse-kvalit/id-1078043135/
Husk altid at skille tingene ad.

Birkehøjgård

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
Sv: Skriver for 1. gang i frylundsmaskinforum
« Svar #2 Dato: December 03, 2022, 00:32:59 »
Hej Jens
Wauw sikken et respons 😀👍!!
Tusinde tak..
Jeg “piller” lidt med telefonen i morgen og får en sludder med sælger..

Umiddelbart har den en god størrelse til min “Big Bud 😂”

Endnu engang tak👍👍
Hej og velkommen på siden  :)
Nu kender jeg ikke lige sådan en drejebænk, så ved ikke om det her "krydsbord" er for stort.
Er det ikke det kunne det være en mulighed, sammen med et vinkelplan.

Har intet med annoncen at gøre og synes hans ting plejer a være ret dyre, men lige krydsbordet er nok en ok pris, han har sikkert også et vinkelplan.
https://www.dba.dk/krydsord-med-1-akse-kvalit/id-1078043135/

Den glade amatør Frank
🔩🔧⚙️🔨

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Sv: Skriver for 1. gang i frylundsmaskinforum
« Svar #3 Dato: December 03, 2022, 16:16:20 »
Velkommen til :)

Jeg har ikke det store at byde ind med, for jeg er nok den der stiller flest spørgsmål herinde  ;D Jeg hat lært "alt" hvad jeg ved om fræsning og brug af en drejebænk indenfor de sidste 1½ år eller så.

Derudover har jeg kun maskiner som andre regner for nipsgenstande - fx vejer min fræser ca. 100kg  8)

Hilsen Kenneth