Forfatter Emne: Ny Drejebænk  (Læst 7854 gange)

HPH

  • Gæst
Ny Drejebænk
« Dato: Maj 11, 2010, 13:52:43 »
Vi står og mangler en ny drejebænk, så jeg ville lige høre hvilke drejebænke i har været specielt glade for.
Vi vil helst have en 1 meter's bænk eller halvanden, og det må ikke være en kineser. så hvis i kender et mærke som har været meget stabil og har en solid bund, så jeg ved hvad jeg skal holde øje med. Den må max koste 75.000 kr.

Dr. Metallic

  • Gæst
Sv: Ny Drejebænk
« Svar #1 Dato: Maj 11, 2010, 17:06:58 »
Jeg ville vælger ny (brugt)  ;)

Til den pris for manuelle bænke, ville jeg klart gå efter en Mazak, hvis styrke og stabillitet er i højsædet. Hvis det er tekniske detaljer og kræs og lækkerier, så er det oerlikon.
« Senest Redigeret: Maj 11, 2010, 17:10:08 af Dr. Metallic »

Torkild

  • Gæst
Sv: Ny Drejebænk
« Svar #2 Dato: December 29, 2010, 20:53:38 »
Jeg ville også vælge en brugt drejebænk af god kvalitet, som du selv skriver så er du ikke interesseret i en kineser, kan jeg udemærket godt forstå, den fejl begik jeg i sin tid ved at købe en kinseser drejebænk

Jeg ville købe en drejebænk ala den der er til salg her - drejebænk www.industribasen.dk/drejebaenk på side 3 til 76.000kr den der hedder Weiss ML 500, ved godt det er lige over budget men mon ikke man kan forhandle sig frem til en bedre pris i disse tider :-)

Mvh Torkild

Max

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
    • Sandcastle
Sv: Ny Drejebænk
« Svar #3 Dato: December 29, 2010, 21:00:23 »
Hvad skal i bruge den til ?

Frylund

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 575
Sv: Ny Drejebænk
« Svar #4 Dato: December 29, 2010, 21:21:23 »
Max:
Mon ikke det er til firmaer (Vi står og mangler en ny drejebænk) til 75,000 skal den nok ikke stå hjemme i garagen :)

Torkild:
HPH skriver "og det må ikke være en kineser" Weiss er mig bekendt kinesisk.
Det bliver nok svært at opdrive en ny drejebænk der ikke er fremstillet i østen.
/Frylund
Svineheld slår selv den bedste planlægning!

Max

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
    • Sandcastle
Sv: Ny Drejebænk
« Svar #5 Dato: December 29, 2010, 21:44:28 »
Max:
Mon ikke det er til firmaer (Vi står og mangler en ny drejebænk) til 75,000 skal den nok ikke stå hjemme i garagen :)

Torkild:
HPH skriver "og det må ikke være en kineser" Weiss er mig bekendt kinesisk.
Det bliver nok svært at opdrive en ny drejebænk der ikke er fremstillet i østen.

Det er jo helt sikkert til et firma, men det er jo ikke uvæsentligt hvad de skal bruge den til. Jeg ville elske at have en nyrenoveret Schaublin 135 i værkstedet, men til mange opgaver er den jo ren overkill og til andre slipper hetstene på spindlen jo op.

Ja, det med kinesere er noget sjovt noget, kikker man på prisen, ja så laver de jo høj kvalitet derude i østen. Og rigtig meget der bliver solgt som værende  Made in Germany, ja det er også lavet derude i østpå. Der er jo ikke rigtig nogen ide i at producere den slags i europa mere, måske østpå, men ikke i f.eks. tyskland. Jeg er med til at producere højkvalitetsudstyr i danmark, men stumperne er ofte lavet i østen, økonomisk ville det være tåbeligt andet.

Dr. Metallic

  • Gæst
Sv: Ny Drejebænk
« Svar #6 Dato: December 31, 2010, 00:26:10 »
Overkill med en Schaublin 135  ::) Aldrig nogen sinde for hvem kan nøjes med at binde sig til en enkelt maskine.

En god bekendt har blandt andet en Schaublin 135 stående, endda med den gearede pinoldok og alt lir der eksisterer til den. Selv de originale Schaublin værktøjsskabe hvor skufferne svinger ud er med, og så er han 'kun' hobbymand  :o

Max

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
    • Sandcastle
Sv: Ny Drejebænk
« Svar #7 Dato: December 31, 2010, 10:27:18 »
En god bekendt har blandt andet en Schaublin 135 stående, endda med den gearede pinoldok og alt lir der eksisterer til den. Selv de originale Schaublin værktøjsskabe hvor skufferne svinger ud er med, og så er han 'kun' hobbymand  :o
Ja, den slags burde være forbudt ved lov :)

Men har man lidt penge i lommen og er der et konkursbo i nabolaget, ja så kan man jo ofte gøre en god handel i en fart.

Lars Mikkelsen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 51
Sv: Ny Drejebænk
« Svar #8 Dato: December 31, 2010, 11:29:56 »
Korrekt.
Problemet opstår når vi når til det med pengene ;)

Max

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
    • Sandcastle
Sv: Ny Drejebænk
« Svar #9 Dato: December 31, 2010, 12:28:53 »
Problemet opstår når vi når til det med pengene ;)

Ja, jeg havde en bedstefar der altid gik rundt med omkring 100.000 kr i et bælte om livet, og han lavede meget tit nogle virkelige gode handler.

Dr. Metallic

  • Gæst
Sv: Ny Drejebænk
« Svar #10 Dato: December 31, 2010, 12:34:43 »
Korrekt.
Problemet opstår når vi når til det med pengene ;)

Penge er som møg - De skal spredes grundigt for at gøre gavn....Og jeg er vist mere en møgspr....

Max

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
    • Sandcastle
Sv: Ny Drejebænk
« Svar #11 Dato: December 31, 2010, 14:11:20 »
Penge er som møg - De skal spredes grundigt for at gøre gavn....Og jeg er vist mere en møgspr....

At bruge dem er vel også den eneste fornøjelse der er ved penge :)

ErlingSj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 762
Sv: Ny Drejebænk
« Svar #12 Dato: December 31, 2010, 15:32:05 »
Korrekt.
Problemet opstår når vi når til det med pengene ;)
Jeg starter nu almindeligvis med at kigge på vægten. Der skal ikke mange hundrede kilo til før kældertrappen effektivt stopper drømmene.
Det gør så det med pengene til et mindre problem, og det er jo meget rart ;)

Rim

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 143
Sv: Ny Drejebænk
« Svar #13 Dato: Januar 01, 2011, 13:27:59 »

Ja sådanne en på >2t som skal transporteres og puttes ind på plads med en lastbil med mobilkran gør tingene lidt mere kompliceret og det koster som regel også en del at få det flyttet rundt med, men så er vi tilbage ved det med at sprede møj :o. Der er også en anden ting og det er en almindelig 400v trefaset er på 16A så det nytter ikke at købe en som kræver 32A så skal man sprede endnumere møj :o. Kan det ikke hentes i en C3 Picasso og stilles op med naboens giraf kran så er det ikke så interessant ;D ;D ;D
Claus.
« Senest Redigeret: Januar 01, 2011, 13:29:47 af Rim »
Livet er for kort til små værksteder, Aboga 823 , Mondiale

HPH

  • Gæst
Sv: Ny Drejebænk
« Svar #14 Dato: Januar 03, 2011, 07:46:32 »
Unskyld jeg glemte helt at skrive hvad der skete videre, vi købte en brugt Harrison M400. Det er faktisk en udemærket maskine, jeg mener vi gav omkring de 25.000 plus den gamle kinøjser i byt.