Forfatter Emne: Pakboks hydraulik cylinder  (Læst 3573 gange)

Gregersen

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 10
Pakboks hydraulik cylinder
« Dato: December 22, 2020, 20:04:30 »
Hej

Jeg har fulgt med på sidelinjen i flere år, men endnu ikke fået købt en drejebænk.
Men nu står jeg og mangler en, eller en hjælpende hånd som kan dreje en pakboks til en hydraulik cylinder.
Det er til en ældre Volvo minigraver, og pakbosen er blevet oval med tiden, pga tidens tand.
Har søgt på nettet og haft fat i volvo, og den pakboks kan ikke købes løs mere, og en komplet hydraulik cylinder koster 8983.- plus momme. Så vil høre om nogen kunne være interesseret i at hjælpe med at lave en ny, self mod betaling.
Jeg bor tæt ved Herning, og jeg kan evt selv skaffe jern, hvis det er.
Pakboksen er Ø70 udv

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Pakboks hydraulik cylinder
« Svar #1 Dato: December 22, 2020, 20:17:05 »
Hej

Kan den ikke drejes ud. Og så en ny ring krympes i, som drejes til mål?

Mvh

Gregersen

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 10
Sv: Pakboks hydraulik cylinder
« Svar #2 Dato: December 22, 2020, 20:22:41 »
Uh pas, det er hvor støvlæben er sat i, og mellem det stykke glide nylon værk at hullet er blevet ova. Det er bare ret svært at få et ordentlig billede af.
Ved ikke om det holder i længden, det levet jo et hårdt liv sådan en cylinder til skovlen.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Pakboks hydraulik cylinder
« Svar #3 Dato: December 24, 2020, 11:05:35 »
Jeg kan godt lave en ny pak dåse. Det er ikke nogen problem , men hvad med stempelstangen, er den også slidt. Der kan lægges by krom på og slibes til

JensOC

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 440
Sv: Pakboks hydraulik cylinder
« Svar #4 Dato: December 25, 2020, 12:07:23 »
Hej Greg.
Jeg kan se at du mangler en 70 mm hagenøgle. den kan du du få her
har vist et par stykker.
Måske kan jeg gøre noget ved dit problem,du kan kikke ind der er ikke
så langt .
Tlf.86 84 99 65.
Jens
Læs hodjasblog.one på Nettet

Gregersen

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 10
Sv: Pakboks hydraulik cylinder
« Svar #5 Dato: Januar 02, 2021, 08:46:59 »
Jeg kan godt lave en ny pak dåse. Det er ikke nogen problem , men hvad med stempelstangen, er den også slidt. Der kan lægges by krom på og slibes til
Undskyld det sene svar, det har været en del run på her mellem jul og nytår.
Jeg har fået lavet en ny stempelstang, og det var selvfølgelig først da jeg havde fået stempel stangen at jeg skulle skifte skrabering osv i den pakboks at jeg så den var helt ødelagt.
Jeg har faktisk fået sat en igang med at lave en ny pakboks, så nu ser jeg lige om han har held med det, ellers giver jeg lyd :)

Gregersen

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 10
Sv: Pakboks hydraulik cylinder
« Svar #6 Dato: Januar 02, 2021, 08:52:16 »
Hej Greg.
Jeg kan se at du mangler en 70 mm hagenøgle. den kan du du få her
har vist et par stykker.
Måske kan jeg gøre noget ved dit problem,du kan kikke ind der er ikke
så langt .
Tlf.86 84 99 65.
Jens

Hej Jens

Har faktisk bestilt en hagenøgle, da jeg heller ikke kan have når noget kommer til at se sådan ud.
Det er dem som har haft minigraveren før, som har grast det med en rørtang, da de har skiftet pakninger et par gange før i cylinderen, men det hjælper ikke så længe når stempelstang og pakboks er ødelagt.