Forfatter Emne: Råmateriale  (Læst 8330 gange)

Harry

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 69
Sv: Råmateriale
« Svar #15 Dato: Februar 10, 2022, 17:09:34 »
Uha, at rode på genbrugspladser er jo blevet kriminel adfærd, kommunen vil selv have det hele til eget salg. Bestyrelses medlemmerne skal jo helst have en anstændig løn.

MVH.
Harry

















Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Råmateriale
« Svar #16 Dato: Februar 10, 2022, 17:11:10 »

@Tommy:
Jeg bor i Viborg, ikke langt fra Ålestrup. Jeg vil opdatere min profil.

Jeg har sendt dig en besked.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Råmateriale
« Svar #17 Dato: Februar 10, 2022, 18:11:14 »
Nu tror jeg at vi stopper her. Camembert spurte om rå materialer, og ikke langfinger sjælænder. Nu er tråden ved at tage en gal retning, Så skal Tommy igen til at ringe rundt og bede om godt vejr [th]

JensOC

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 440
Sv: Råmateriale
« Svar #18 Dato: Februar 10, 2022, 18:14:48 »
oleSv............. Nu har du jo hemmelig bopæl og får derfor ikke de fine tips
Jeg kender tre jernhandlere her i nærheden hvor man må rode og rage de vil gerne
sælge til os, da prisen er ca.3 gange højere en hvad de normalt får for skrot.
Mvh JensOC
« Senest Redigeret: Februar 10, 2022, 18:43:55 af JensOC »
Læs hodjasblog.one på Nettet

oleSV

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 94
Sv: Råmateriale
« Svar #19 Dato: Februar 10, 2022, 20:42:29 »
oleSv............. Nu har du jo hemmelig bopæl og får derfor ikke de fine tips
Jeg kender tre jernhandlere her i nærheden hvor man må rode og rage de vil gerne
sælge til os, da prisen er ca.3 gange højere en hvad de normalt får for skrot.
Mvh JensOC

Troede jeg havde min lokation på, det var en fejl.

Nåja, jernhandlere, det var da en idé, det har jeg ikke tænkt på, sådan en har jeg også “lige om hjørnet” det er klart et forsøg værd

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 650
Sv: Råmateriale
« Svar #20 Dato: Februar 11, 2022, 08:28:49 »
Nu tror jeg at vi stopper her. Camembert spurte om rå materialer, og ikke langfinger sjælænder. Nu er tråden ved at tage en gal retning, Så skal Tommy igen til at ringe rundt og bede om godt vejr [th]

Jeg er halvjyde og gift med en Morsingbo. Alle mine sommerferier indtil jeg var ca 14 år var hos familien i Thisted. Jeg har dog boet hele mit liv i København.

Det må så betyde at jeg BÅDE er langfingret OG samtidig ikke betaler moms, som jo er et ukendt fænomen i Nordtyskland ;)

Hilsen Kenneth

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Råmateriale
« Svar #21 Dato: Februar 11, 2022, 09:24:21 »
Jeg er halvjyde og gift med en Morsingbo. Alle mine sommerferier indtil jeg var ca 14 år var hos familien i Thisted. Jeg har dog boet hele mit liv i København.

Det må så betyde at jeg BÅDE er langfingret OG samtidig ikke betaler moms, som jo er et ukendt fænomen i Nordtyskland ;)

Hilsen Kenneth

UUUHA Kenneth. Du er godt nok hårdt ramt på genetikken. ;D
Min far (død for mange år siden) var ivrig slægtsforsker. Det resulterer i, at jeg jævnligt får spydige stikpiller, fordi det "kun" er 9 generationer siden, at en forbandet Thybo forurenede mit ellers gnistrende Limfjordsblå morsingbo blod.  ;D ;D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 650
Sv: Råmateriale
« Svar #22 Dato: Februar 11, 2022, 09:25:46 »
Ja, man skal dæleme passe på ikke at komme til at kalde en Morsingbo for Thybo - og vel heller ikke nordjyde? :)

Hilsen Kenneth

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1374
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Råmateriale
« Svar #23 Dato: Februar 11, 2022, 09:26:47 »
Jeg er så til gengæld halv sjællænder. :D
Min far flyttede fra Roskilde og til Roslev i starten af halvtredserne..
Sjovt som man kan definere sig forskelligt. :D

Sendt fra min SM-G780F med Tapatalk

Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 650
Sv: Råmateriale
« Svar #24 Dato: Februar 11, 2022, 09:39:15 »
Jeg er så til gengæld halv sjællænder. :D
Min far flyttede fra Roskilde og til Roslev i starten af halvtredserne..
Sjovt som man kan definere sig forskelligt. :D

Sendt fra min SM-G780F med Tapatalk

Ja og i så lille et land :)

Er du sikker på at han ikke bare havde været i byen og ved en fejl tog til Roslev i stedet for Roskilde? ;)

Hilsen Kenneth

JensOC

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 440
Sv: Råmateriale
« Svar #25 Dato: Februar 11, 2022, 10:34:27 »
Camembert......Du skulle prøve at skrive Arc eurotrade på din computer og så  bestille
deres katalog det er fyldt med ting til mindre maskiner og en masse forklaringer om dem.
en guldgrube af viden.
Jeg ved ikke om du er blevet skræmt væk af hurlumhejet omkring dit spørgsmål, det er
bare flinke mennesker der morer sig. :)
Nå det skal ikke være surt alt sammen, der er rigeligt af løgne i dagspressen.

Hvorfor skal en bagplade til en klo være støbejern?
Billige patroner laves af støbejern, dyre laves af stål.

Mvh JensOC
« Senest Redigeret: Februar 11, 2022, 10:39:55 af JensOC »
Læs hodjasblog.one på Nettet

Camembert

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 9
Sv: Råmateriale
« Svar #26 Dato: Februar 11, 2022, 11:00:12 »
Så mange svar! Et aktivt forum er motiverende.

@JensOC: Jeg vil prøve støbejern (jeg vil også lave en glatplan). Jeg har andre projekter for stål. Det er til at eksperimentere med forskellige materialer


Jeg vil starte med aluminium: jeg skal tilpasse akslen på den nye motor til remskiven. (gammel motor: 14mm aksel, ny: 11mm.)

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Råmateriale
« Svar #27 Dato: Februar 11, 2022, 11:12:13 »
Kenneth: Jeg har ikke noget i mod Københavner. De har en mere overfladisk adfærd end vi har. Jeg er udlært der over. Kom i lære som automekaniker i 1968 til 1972 Renault GL Køgevej 479 V Tom Willers. Så fandt jeg min kone og flytte tilbage til mit føde by. Jeg har to brødre som bor det over. Den ene driver et autoværksted Nybølle  Auto i Nybølle tæt på Ledøje Smørrum. Den anden bror bor i Frederiksværk , men lever ikke mere , men de har været der i mere end 50 år
Men jeg lærte også meget. Københavner betaler deres regning uden brok. I Jylland skal der altid hentes mindst 3 tilbud og der så er det alligevel for dyrt, med minder at der kan indgå to sække kartofler i handlen

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 650
Sv: Råmateriale
« Svar #28 Dato: Februar 11, 2022, 11:24:42 »
Camembert......Du skulle prøve at skrive Arc eurotrade på din computer og så  bestille
deres katalog det er fyldt med ting til mindre maskiner og en masse forklaringer om dem.
en guldgrube af viden.
Jeg ved ikke om du er blevet skræmt væk af hurlumhejet omkring dit spørgsmål, det er
bare flinke mennesker der morer sig. :)
Nå det skal ikke være surt alt sammen, der er rigeligt af løgne i dagspressen.

Hvorfor skal en bagplade til en klo være støbejern?
Billige patroner laves af støbejern, dyre laves af stål.

Mvh JensOC

@Camenbert: Vær opmærksom på told og ikke mindst moms og momsgebyr på 160,- hvis du bestiller i England  >:(

@Hans: Jeg er helt enig i at specielt Københavnere umiddelbart er mere overfladiske - til gengæld kan det nogle gange gå lidt for langsomt i Jylland(der er dog STORE forskelle). Jeg synes faktisk den bedste kombination af de to er på Fyn :)

Hilsen Kenneth

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Råmateriale
« Svar #29 Dato: Februar 11, 2022, 12:18:29 »
Men jeg lærte også meget. Københavner betaler deres regning uden brok. I Jylland skal der altid hentes mindst 3 tilbud og der så er det alligevel for dyrt, med minder at der kan indgå to sække kartofler i handlen

"Regninger"  :o ??? :-[ >:(  Hvad for noget tobak har du nu røget Hans [quest]

Papir er noget børnene tegner på. Tal er noget man har i hovedet. De to ting må ALDRIG blandes. 8)  ;)

Der kan man se, hvor hurtigt man bliver miljøskadet, af at opholde sig på den forkerte side af vandet. ;D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.