Forfatter Emne: Fræser Weiss WMD20  (Læst 2897 gange)

JensOC

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 440
Fræser Weiss WMD20
« Dato: Juli 05, 2020, 21:23:02 »
Jeg blev træt af at det tog to tre dage at rette hovedet ind, hvis det havde været vippet.
Det krævede mange kræfter at holde hovedet lodret mens man spændte T-not boltene,så
jeg erklærede at hovedet aldrig blev vippet mere.
Først hobbede jeg et snekke hjul med en 12 mm snittap og lavede ophæng til snekken,
af en 12mm bolt, klampede snekkehjulet mellem fræsehovedet og opstanderen nu var det
bare at skrue på håndhjulet til måleuret i spindel hovedet viste at det stod lodret.
Men jeg var ikke helt tilfreds med opstillingen, mente at det gav lidt ustabilitet,
men så kom jeg på en meget simplere måde at lave det på, jeg regnede ud på søjlen
hvor den nederst T-not bolt befandt sig inde bag ved borede et hul skar 8mm gevind,
og skruede en lang bolt i som kunne trykke på T-not bolten, og derved justere hovedets
stilling, man spænder øverste T-not bolt svagt og nederste lidt mere, så nu er det bare at
dreje hovedet til næsten lodret (det kommer af sig selv) helst lidt til venstre, da bolten kun
kan trykke.
Der er mange navne på samme eller næsten samme maskine, Optimum BF20 i Tyskland,
Grizzly Go7o4 i USA osv.
Weiss er en export organisation i Kina som holder producenter i ørene og laver fælles
udseende på maskinerne.
Ps: Jeg har også lavet noget på den anden side af hovedet som indeholder et fibertandhjul
som mister tænderne hvis man kører fast, og da den elendige 600W motor brændte af, satte
jeg en 1400W Løbebåndsmotor på venstre side med et V-belt træk i stedet for fibertandhjulet,
styre printet til 220 V DC til motoren har jeg ikke ændret på, så den giver nok ikke fuld effekt.
mvh jensoc
« Senest Redigeret: Juli 05, 2020, 22:09:16 af JensOC »
Læs hodjasblog.one på Nettet