Forfatter Emne: Hvad er det?  (Læst 4728 gange)

tk

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 109
Hvad er det?
« Dato: September 26, 2018, 14:48:10 »
  hej, da jeg i sin tid købte drejebænken fulgte der en helt masse mere eller mindre brugelige ting med i flere kasser.
  men da jeg først havde pillet de ting fra der hørte til bænken, og reddet en del æsker med hm.  platter og hs. bits.
  var ser blandt gamle opslidte borepatroner denne indretning. mit bedste bud er at det er til opspænding af runde
  gevindbakker, men det cylindriske skaft forvirrer mig.  men se bilderne der er sikkert en del af jer som ved hvad det er.
             Ps. det eneste der står på den, ud over et nummer, er: INDEX
   
        hilsen teddy
teddy

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1367
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Hvad er det?
« Svar #1 Dato: September 26, 2018, 15:56:43 »
Snuden længst til venstre ligner jo grangiveligt noget til runde bakker. Skaftet på de 25.4 mm passer garanteret i en indexbar revolver.  Index lavede også stangautomater svjv. Fjederen og skruen indeni ligner så et dybdestop til finjustering.
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Villy

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 422
Sv: Hvad er det?
« Svar #2 Dato: September 26, 2018, 21:02:17 »
Yep Søren, tror bestemt du har helt ret....Ligner rigtig meget det som de brugte på den seks løbede revolver bænk, hos brdr gram i vojens i firserne....Mellemstykket var bare en del længere, da de brugte den til gevind på aksler....Damen som stod ved bænken var egentlig damefrisør.. [th]....Gad godt vide hvor mange damer som er med herinde [quest] [quest]

tk

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 109
Sv: Hvad er det?
« Svar #3 Dato: September 27, 2018, 13:00:22 »
      Jeg skal ikke sige jer imod, da jeg overhovedet ikke tidligere har set et sådant værktøj.
  Men jeg tænkte på om man ikke kunne (hvis man har de rette bakker) spænde den op i stålholderen, på bænken.
  og derefter indstille lede skruen til samme stigning som bakken? Forudsat at bænken kan trække materialet.

    tak for jeres gode svar teddy
teddy

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1367
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Hvad er det?
« Svar #4 Dato: September 27, 2018, 18:43:57 »
Jeg ville hellere sætte en stift i akslen og så fræse et spor i yderrøret, så kan den bruges som en bakkeholder til pinoldokken.
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1367
    • Frylunds Maskinforum
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

tk

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 109
Sv: Hvad er det?
« Svar #6 Dato: September 28, 2018, 10:14:59 »
 

     Ja det lyder som en god ide ,Søren. Men nu kan jeg jo gå og tænke lidt over det.
 indtil videre har jeg ingen runde bakker med denne diameter.

             hilsen teddy
teddy