Forfatter Emne: SJ fræser på DBA  (Læst 3098 gange)

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
SJ fræser på DBA
« Dato: Januar 10, 2022, 16:04:27 »
Så lige denne SJ fræser på DBA, en fin lille maskine, der ikke fylder så meget.
Den er magen til den jeg selv har, som jeg husker det har Tommy også noget lignende.

https://www.dba.dk/fraeser-metal-gammel-vaerkst/id-1086741712/
Den står til kr 5000, synes det er i overkanten, men måske der kan forhandles lidt ?
Husk altid at skille tingene ad.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: SJ fræser på DBA
« Svar #1 Dato: Januar 10, 2022, 19:56:09 »
He he. Ja min står i et hjørne og venter voldsomt på nye spindler, møtrikker og lidt andet. :)

Det er ellers en lille fin fræser, som bare har den fejl, at der ikke er plads nok under et vertikalhoved, med mindre man laver én større ombygning som Jens har gjort. En frekvensomformer til at reducere "remsalaten" bag på er afgjort en fordel. Hvis altså ikke, man vil gemme den som original antikvitet.  ;)

Jeg gav faktisk også 5000 for min, men jeg fik en del superdejligt tilbehør med i "min størrelse", som jeg nok ville have købt til nogenlunde samme pris uden fræseren.

Jeg har i øvrigt et lille vertikalhoved  MK3, 1/1, hvis nogen kan bruge det til noget. Jeg ved at jeg ikke kommer til det.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

oleSV

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 94
Sv: SJ fræser på DBA
« Svar #2 Dato: Januar 10, 2022, 21:56:57 »
Nogen der ved hvordan sådan en ser ud? Det er helt umuligt at se noget på billedet