Forfatter Emne: Lidt nyt skal man da have engang imellem  (Læst 4847 gange)

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Lidt nyt skal man da have engang imellem
« Svar #15 Dato: Januar 11, 2022, 21:24:35 »
Al denne snak om patroner og stålholdere fik mig ud og fyre op for pillebrændeovnen så det var menneskeligt i garagen. :) Adskilte min 3 klo og fik den gjort ordentligt ren og smurt op igen, og så kunne jeg jo ikke lige dy mig for at måle fra center og til top af fortsætter. 18mm, så jeg skal også have en Aa hvis/når jeg tager mig sammen til at bestille. :)

Det er vel dumt at spørge, om du har målt rigtigt Søren ;) - men det forstår jeg altså ikke.
Jeg mente vores bænke var stort set identiske, bortset fra gearkassen, og jeg har altså 24mm fra center til overfladen af forsætteren. Hvis de 18 passer, kan du kun lige nøjagtigt bruge 12mm stål med holderen helt i bund med en Aa. [quest] [quest] [quest]

Jeg var også forelsket i Multifix engang, og den A a/s som Pewetools laver, passer perfekt til en 70mm bred forsætter. og 24 mm højde. 70 mm brede holdere med en "underlæbe" på 7,1mm tykkelse giver ok plads til 16 mm stål.
https://www.ebay.de/itm/151253677214?hash=item23376bf49e:g:pfkAAOSwrg1bUv0o
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Lidt nyt skal man da have engang imellem
« Svar #16 Dato: Januar 12, 2022, 07:24:48 »
Jamen der må altså være forskel. :)

Sendt fra min SM-G780F med Tapatalk

Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Lidt nyt skal man da have engang imellem
« Svar #17 Dato: Januar 12, 2022, 11:11:21 »
Ja, en eller anden har sendt mig af sted med en "historie" som jeg har troet på siden, selv om jeg har stået ved siden af sådan en flere gange. >:( Det har nok været på et eller andet forum, der skrives så meget vrøvl. ;D
Men kan du ikke huske, at vi lige da du havde fået den, ledte efter en "dims" som jo skulle være i min manual, fordi de var ens - den var der godt nok ikke. [quest]
Jeg rodede mig også frem til en manual på for en V10P i nat engang. Sådan en har jeg aldrig set, men gennemboring og flere andre ting er også mindre.

Nå. Det må du undskylde, men tak for oplysningen ;) nu er jeg da endnu mere glad og stolt over min "kæmpemaskine". ;D :P
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Lidt nyt skal man da have engang imellem
« Svar #18 Dato: Januar 12, 2022, 12:21:54 »
Jeps, det er rigtigt. Dimsen var låsen til slæden, et stykke trappeformet jern der låser nedenunder vangen.
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D